اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قاضی عسکر: زمینه حضور بانوان باید در تمام زمینه‌ها فرام شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: با وجود آنکه بانوان پس از پیروزی انقلاب به صورت قابل توجهی رشد کرده اند اما انتظار از جامعه اسلامی بیش از این میزان است و باید از نیمی از جامعه بشری در تمامی زمینه ها استفاده کرد.

قاضی عسکر: زمینه حضور بانوان باید در تمام زمینه‌ها فرام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در تالار شیخ کلینی حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: راه امام خمینی(ره) را رهبر معظم انقلاب با همان صلابت و ایستادگی ادامه دادند تا به نقطه کنونی رسیده ایم و در این راه شخصیت های بسیاری همچون شهید مطهری، دکتر بهشتی و طالقانی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام قاضی عسکر یکی از مسائل مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: در صورتی که بررسی دقیق و موشکافانه داشته باشیم، می توانیم میزان نزدیک شده به اهداف مورد نظر معظم له را در این مسیر و در سایر مسائل رصد کنیم. 

وی ادامه داد: سالها از پیروزی انقلاب ما می گذرد و طبیعی است که پس از گذشت چنین زمانی، مردم توقع دارند که ما به یک سلسله قوانین و مقررات اثرگذاری دست یافته باشیم که هم تحول آفرین و هم تاثیرگذار باشد و انتظار به حقی است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: شاید نتوانستیم آنچه که وعده داده شده را اجرا کنیم و بارها شاهدیم که رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف، نقشه راهی ترسیم کرده اند اما هنوز با تحقق منشورها و ایده آل های نظام فاصله داریم.

بانوان پس از پیروزی انقلاب به صورت قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها رشد کرده اند

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: امروز باید پرسید آیا نگاه قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) در مورد زنان در جامعه پیاده شده است؟ اسلام نگاه جنسیتی ندارد و به زن و مرد برابر نگاه می کند و آنان را کنار هم می بیند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: با وجود آنکه بانوان در این مدت به صورت قابل توجهی رشد کرده اند اما انتظار از جامعه اسلامی بیش از این میزان است و باید از نیمی از جامعه بشری در تمامی زمینه ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر داشتن نگاه آسیب شناسانه به برنامه های فرهنگی اضافه کرد: تاکنون آیا ارزیابی در خصوص انطباق برنامه های مدیریتی با دستورات قرآنی داشته ایم؟ قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) فساد و گناه را عامل فروپاشی جامعه می داند.

حجت الاسلام قاضی عسکر اعلام کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی باید به طور جد در حوزه اقتصادی کار کنیم، باید برای بهبود وضعیت معیشت مردم و جامعه کار کرد، از مسائلی که مرا به شدت می رنجاند بحث فقر است.

دولت در حوزه های اقتصادی وارد شده است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: دولت در حوزه های اقتصادی وارد شده است و امیدواریم بتواند با برنامه های خود باری از دوش مردم بردارد و در کنار آن برنامه و کمک های فرهنگی نیز موثر واقع شود.

وی با تاکید بر خودداری متولیان برنامه های فرهنگی از حواشی افزود: باید با همپوشانی، جلوگیری از موازی کاری و آسیب شناسی سوددهی فعالیت های فرهنگی را بالا برد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه هر کار فرهنگی در نظام اسلامی می تواند تا کیلومترها آنسوتر از مرزهای ایران تاثیرگذار باشد، گفت: باید سرمایه های فرهنگی را به گونه ای به جریان بیندازیم که توازن برقرار شود و تمامی بخش ها در کنار هم پیش برود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به توان بالای کشور در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که به خود متکی شویم و در حوزه های مختلف موثر باشیم می توانیم گام های موثری نیز در بخش فعالیت های فرهنگی برداریم.

وی یکی از موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب را امیدوار کردن مردم خواند و یادآورشد: زیبایی های بسیاری در دین مبین اسلام وجود دارد که اگر به درستی برای مردم تبیین شود، مردم مشتاقانه به سمت آن می آیند، باید از ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر به ظرفیت های موجود در شهرری و آستان مقدس عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و کار را جلو ببریم، خداوند بشارت کمک به مسلمانان را داده است پس نباید ناامید و مایوس شد به خصوص با وجود چنین رهبری مدیر، مدبر و دانا باید پیش برویم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول