اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارائه خدمات تحقیق و توسعه توسط نخبگان صنعتی شریف

یک شرکت دانش بنیان که در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ،آب و انرژی فعالیت می کند، خدمات تحقیق و توسعه در حوزه تولید این محصولات ارائه می دهد.

ارائه خدمات تحقیق و توسعه توسط نخبگان صنعتی شریف

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، تحقیق و توسعه یک الزام مهم برای پیشرفت صنایع و بالارفتن قدرت رقابت آن‌ها در بازار جلب مشتری است. اما در عین حال، فعالیتی تخصصی و نیازمند سطح دانش بالاست.  یک شرکت دانش بنیان برای رفع این نیاز به کمک جمعی از فارغ التحصیلان با تجربه در حوزه تولید محصولات آرایشی بهداشتی، شوینده و آب و انرژی خدمات تحقیق و توسعه ارائه می دهد.برای اطلاع بیشتر از نحوه ی فعالیت این شرکت با نوید طاهری مدیرعامل شرکت رایان شیمی شریف گفتگو کردیم.

او با تأکید بر اینکه محصول اصلی شرکتشان «دانش فنی» است، گفت: شرکت‌ها به جای آنکه برای راه‌اندازی یک واحد تحقیق و توسعه، علاوه بر ریسک بالا، هزینه‌های زیادی را متحمل شوند، می توانند با هزینه پایین  و اطمینان از نتیجه این نوع امور را به ما بسپارند زیرا ما با تحقیق و بررسی کامل و منوط به نتیجه نهایی، پروژه را آغاز می کنیم.

 وی افزود: مسیر ما «بنچ مارکینگ» است؛ به این معنا که مشتری محصولی آرایشی بهداشتی یا صنعتی که مورد تایید است را به ما می دهد و مشابه آن محصول  یا دستورالعمل تولید و مواد اولیه را از ما تحویل می گیرد.

برای مثال یک فعال اقتصادی که سرم مو را از ایتالیا تهیه می‌کند، یک نمونه از آن را در اختیار شرکت قرار می دهد و ما در فرآیند داخلی  شروع به بررسی محصول می کنیم؛ اگر امکان تولید داشته باشیم وارد پروژه تولید فرمولاسیون و یا محصول می شویم. خوشبختانه توانایی تولید محصول طبق استانداردهای بین المللی با مواد اولیه تولید داخل را داریم و نیازی به واردات مواد اولیه نداریم.

محصولاتی که بسیار مقرون به صرفه‌اند

طاهری گفت: این شرکت محصولاتی مانند هموپلیمر،کوپلیمرها انواع پلی الکترولیت ها و انواع فسفنات ها را به تولیدکننده های اداره آب و فاضلاب و صنعت نفت که در مناقصه ها شرکت می کنند، ارائه می دهد که از لحاظ اقتصادی برای تولید کننده داخل به صرفه است. همچنین به تولید کننده ها کمک میکند که از مونومرها، پلیمر بسازند یعنی از مواداولیه پایه، ترکیبات پیشرفته بسازند.

 طاهری در ادامه به سه رسالت اصلی این شرکت اشاره کرد و گفت: همان طور که در ابتدا اشاره شد اولین و مهمترین رسالت شرکت ما خدمات تحقیق و توسعه است که از دل آن ملزوماتی مانند اطلاعات و دانش بسته بندی محصولات ،دانش مواداولیه و تولید مواد پیش می آید. برگزاری دوره های آموزشی برای تهیه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، و در نهایت تامین مواداولیه پیشرفته،که توسط شرکت یا مشتری تولید می شود و هرآنچه مربوط به دانش فنی است، رسالت‌های دیگر این شرکت است.

در انتها مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ازمتخصصین جوان و علاقمند در این حوزه دعوت به همکاری کرد.شرکت رایان شیمی شریف در حال حاضر با ۱۴ پرسنل مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف حضور دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول