اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

4 اقدام دولت برای حمایت از مرغداران/جزئیات حمایت 20 هزار میلیارد تومانی از تولید

معاون وزیر جهاد کشاورزی جزئیات تسهیلات حمایتی از مرغداران را در قالب 4 اقدام مهم تشریح کرد.

4 اقدام دولت برای حمایت از مرغداران/جزئیات حمایت 20 هزار میلیارد تومانی از تولید

حسین دماوندی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جزئیات تازه‌ای از سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در کشور را اعلام کرد و گفت: این بسته های حمایتی از اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت گرفته تا خرید قراردادی و نیز تحویل نهاده های مدت دار را شامل می شود.

دماوندی نژاد گفت: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده که در قالب تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک کشاورزی با کارمزد 10،‌ ۱۲ و ۱۵ درصد بر اساس وسعت مزرعه به تولید کننده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات نیاز به وثایق عجیب و غریب نیز نیست، گفت: با اخذ وثایق راحت از جمله چک، سفته و تضامین زنجیره ای، تولید کنندگان می توانند با مراجعه به بانک کشاورزی اینگونه تسهیلات را دریافت کنند.

دماوندی نژاد افزود: بانک عامل موظف شده است تا بدهی های قبلی آنها را مانعی برای دریافت این تسهیلات قرار ندهد، بنابراین بدهی های قبلی فریز می شوند و تسهیلات جدید حمایتی برای آنها پرداخت خواهد شد.

*مازاد تولید مرغداران و دامداران خریدای می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: همچنین مازاد مرغ و تخم‌مرغ تولیدکنندگان خریداری خواهد شد به طوری که کمیته بدین منظور تشکیل شده و هفتگی قیمت خرید از تولیدکننده تعیین می شود، شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم مسئول خرید از مازاد تولید آنها شده است.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور علاوه بر و تخم مرغ محصولات لبنی مازاد را نیز خریداری خواهد کرد که به کارخانجات برای تولید محصولات لبنی و شیر خشک روان می کند.

*تحویل نهاده در قالب خرید قراردادی

دماوندی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خرید قراردادی از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: در این مدل نهاده های مدت دار به مرغداران داده می‌شود و محصول آنها نیز به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.

*اجازه صادرات برای تعادل بخشی در بازار مرغ

دماوندی نژاد گفت: دولت صادرات مرغ و تخم مرغ آزاد کرده و تعرفه صادرات اکنون صفر است و پس از تامین نیاز داخل مازاد تولید را می توانند صادر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول