اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صادرات بیش از 8 هزار تُن محصولات کشاورزی از فارس

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات بیش از 8 هزار تن محصولات کشاورزی در دو ماهه نخست سال جاری از این استان خبر داد.

صادرات بیش از 8 هزار تُن محصولات کشاورزی از فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی گفت: محصولات کشاورزی مذکور پس از انجام مراحل قانونی و بازرسی های قرنطینه ای گیاهی از طریق مراکز قرنطینه این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته وی؛ در این مدت ۴۳۲۰ تن انواع محصولات کشاورزی جالیزی شامل هندوانه، کدو، کلم برگ، انواع خربزه و ملون به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جمله روسیه صادر شد.

عباسی ابراز کرد: همچنین  ۳۶۷۱ تن انواع محصولات کشاورزی به کشور های حوزه خلیج فارس، اتحادیه اروپا و چین و برخی دیگر از کشورها صادر شد که عمده این تولیدات محصولات جالیزی، سبزی و صیفی، خرما و انجیر بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس اظهار کرد: در طول این مدت نیز  ۲۲۵۰ تن محصولات کشاورزی شامل ریشه شیرین بیان و آناناس از طریق مراکز قرنطینه گیاهی ترخیص و وارد استان فارس شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول