اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود۱۵۰ هزار مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در خراسان‌جنوبی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: از جمعیت ۱۵۰ هزار و ۱۸۷ نفر مشمول استان ۵۲ هزار و ۴۳۲ نفر تحت پوشش این صندوق هستند.

وجود۱۵۰ هزار مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا اسدی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: این صندوق یکی از سه صندوق بیمه‌گر بزرگ کشور و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت دولت به‌عنوان کارفرما و واجدین شرایط (حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال) اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می‌کند.

وی افزود: روستائیان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، شاغلان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان فرش، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع‌طبیعی، نظام پزشکی و دانشجویان می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به‌عنوان سومین استان پهناور کشور دارای ۱۱ شهرستان، ۳۱ شهر، ۲۸ بخش، ۶۴ دهستان و یک هزار ۱۸۳ آبادی هستیم که باید در بحث برخورداری حداکثری شهروندان مشمول بیمه اجتماعی سیاست‌های راهبردی و برنامه‌اجرایی مدونی صورت پذیرد.

اسدی جمعیت مشمول خراسان‌جنوبی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را ۱۰۵ هزار و ۱۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر روستایی و عشایری و ۵۰ هزار و ۱۷۱ نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ساکن‌ هستند.

وی یادآور شد: مجموع بیمه‌ شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی تا پایان سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۳۲ نفر بودند که از ابتدای امسال نیز حدود ۶۰۰ نفر به جمع بیمه‌شده‌های استان اضافه‌ شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد بیمه‌شده فعال صندوق در استان ۳۳ هزار و ۱۳۳ نفر هستند و حدود ۱۶ هزار نفر انفصال بیمه‌ای دارند که از این تعداد ۸ تا ۹ هزار نفر به‌طور قطعی‌ به‌دنبال تمدید بیمه‌شان نرفته‌اند. 

اسدی با اشاره به تحت پوشش یک هزار و ۲۳۲ نفر از مددجویان بهزیستی و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر از مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی، گفت: ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر از مناطق روستائی، یک هزار و ۹۱۲ نفر از کشاورزان غیر ساکن روستاهای‌ استان از جامعه ۸۲ هزار نفری کشاورزی و ۲۰ درصد از جمعیت مشمول مناطق شهری زیر ۲۰ هزار شهری فقط بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شده‌اند.

وی با اشاره به ۴ هزار و ۸۷۲ مستمری‌بگیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی، گفت: از این تعداد بیمه شده ۲ هزار ۵۹ نفر مستمری‌بگیر فوتی، ۱۸۶ نفر مستمری‌بگیر ازکار افتاده و ۲ هزار و ۶۴۷ نفر نیز مستمری‌بگیر بازنشسته هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی ادامه داد: از حدود ۶ هزار جمعیت عشایر استان ۴ هزار نفر مشمول بیمه‌اند که یک هزار و ۶ نفر بیمه هستند و تعداد ۳ هزار و ۲۸ نفر نیز از ۲۷ شهر با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

 اسدی بیان داشت: شهرستان قاینات با تعداد ۹ هزار و ۵۴۵ نفر و پوشش بیمه‌ای ۴۶ درصدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی در صدر و شهرستان فردوس با ۲ هزار و ۹۰۳ نفر و پوشش بیمه‌ای ۲۶ درصدی در رتبه آخر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۸ کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در در دهیاری‌ها، مراکز دهستان‌ها، بخش‌ها، شرکت تعاونی‌های تولیدی روستایی و عشایری مستقر هستند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول