اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پرداخت ۳ میلیارد تسهیلات به فعالان اقتصادی دام و طیور خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور، گفت: تاکنون ۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان پرداختی انجام شده است.

پرداخت ۳ میلیارد تسهیلات به فعالان اقتصادی دام و طیور خراسان‌جنوبی

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی نسبت به جمعیت در حوزه معرفی میزان طرح‌ها به بانک مقام سوم را دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات شناور است، تصریح کرد: متقاضیان هر جایی در کشور می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بانک کشاورزی در رتبه نخست از نظر پرداخت قرار دارد، یادآور شد: استان ما رتبه سوم را در مبلغ پرداختی دارد و تاکنون ۵۸۹ میلیارد تومان مجموع ثبت‌نامی استان بوده است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون برای ۲ هزار و ۶۹۹ نفر ثبت‌نام انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۲ نفر ارسال شده شهرستانی بوده و بالغ بر ۴۳۵ میلیارد تومان معرفی شده به بانک هستند که تعداد یک‌هزار و ۷۰۹ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان پرداختی انجام شده که بیشترین میزان در کشور است، اضافه کرد: مجموع طرح‌هایی که در کشور پرداخت شده نزدیک ۵۰۰ طرح بوده که از این تعداد ۴۸ طرح در استان خراسان‌جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دامداران و مرغداران از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند، تصریح کرد: بانک کشاورزی ۲۴ ساعته در حال خدمات‌رسانی است.

جعفری ادامه داد: میز خدمت در مدیریت‌های جهاد کشاورزی استقرار دارد و متقاضیان می‌توانند به آنجا هم رجوع کنند لذا همه موارد را تسهیل کردیم و در استان وضعیت مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند به سامانه سیتا مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند، افزود: همچنین می‌توانند به مدیریت‌های شهرستان مراجعه کرده تا میز خدمت برای آن‌ها ثبت‌نام کند و بعد از ثبت‌نام طرح‌ها به بانک ارسال و بعد از تأیید جهاد کشاورزی معرفی به بانک می‌شوند و بعد از تکمیل مدارک و تکمیل پرونده می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: تمام موارد و مشکلات برای دریافت تسهیلات به حالت عادی مرتفع شده تا بتوانند سرمایه در گردش را دامداران و مرغداران دریافت کنند.

جعفری با بیان اینکه این مبالغ فقط برای نهادهای دامی است، گفت: کارت اعتباری برای آن‌ها تعریف می‌شود و می‌توانند نهاده خود را از سامانه بازارگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه براساس قیمت آزاد ۱۱ هزار و ۳۰۰ برای جو، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان ذرت و ۱۷ و ۳۰۰ تومان کنجاله سویا است، تصریح کرد: این قیمت‌ها در سامانه بازارگاه تعریف شده و قیمت براساس میزان خرید از کارت شخص کم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان برداشت کشوری انجام شده است، یادآور شد: تعداد ۵۸۰ میلیارد ثبت‌نامی داشتیم که یک پانزدهم ثبت‌نامی کشوری را داشتیم.

جعفری خاطرنشان کرد: نهاده‌ها قیمت آزاد دارد و دامداران و مرغداران تنها از این طریق می‌توانند نهاده‌های دام خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول