اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دفتر خدمات گردشگری در مرز سیرانبند بانه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مرز سیرانبند بانه خبر داد.

دفتر خدمات گردشگری در مرز سیرانبند بانه راه‌اندازی می‌شود

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مرز سیرانبند بانه نزدیک‌ترین مرز استان با اقلیم کردستان عراق بوده که در طول سال محل تردد شمار بالای گردشگران ایرانی و اتباع کشورهای همسایه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، وجود این مرز را فرصتی مناسب برای رونق و شکوفایی گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت نیز برای ورود گردشگران عراقی به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت استفاده کرد.

وی یادآور شد: بر همین راستا و به‌منظور راهنمایی، ساماندهی و اسکان مسافران و گردشگران خارجی که از کشور عراق وارد ایران می‌شوند دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مرز سیرانبند بانه راه‌اندازی می‌شود.

گویلیان اظهار کرد: باید با تقویت و گسترش همکاری‌ میان نهادهای مربوطه، برنامه‌ریزی لازم برای تبادل مسافر و گردشگری دوجانبه با اقلیم کردستان و کشور عراق صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم، زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول