اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توسعه گلخانه در گنبدکاووس مغفول مانده است/ ۲۵ درصد تخم مرغ کشور در گنبدکاووس تولید می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی دارد و توسعه و کشت محصولات گلخانه ای با توجه به اقلیم شهرستان مغفول مانده است.

توسعه گلخانه در گنبدکاووس مغفول مانده است/ ۲۵ درصد تخم مرغ کشور در گنبدکاووس تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی تخم‌مرغ در گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که در گام نخست باید این ظرفیت‌ها را شناخته و با برنامه‌ریزی اصولی در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان بهره برد.

وی تصریح کرد: بنا داریم گنبدکاووس را به عنوان یک منطقه و مرکز مهم کشاورزی معرفی کنیم و در این راستا ایجاد و توسعه گلخانه‌ها که در این سال‌ها مغفول مانده را احیا کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برنامه ما در چشم‌انداز و افق توسعه برشی از چشم‌انداز استانی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و بومی کردن ان در حوزه شهرستانی است، در این راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برنامه‌ریزی کرده تا در راستای آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گنبدکاووس در کریدور شمال و جنوب و در صورت اتصال راه‌آهن گرگان، گنبدکاووس، استان سمنان و سپس جنوب کشور، اراده استان و استاندار بر این است تا حوزه کشاورزی شهرستان توامان با این اتفاقات احیا و گسترش یافته و افق خوبی در آینده برای شهرستان داشته باشیم.

دهرویه گفت: بازدید مسئولان کشوری از استان و پروژه‌های شهرستان قطعا در مسیر تحول و توسعه ثمربخش بوده و انها در این بازدیدها به عقب‌ماندگی استان و شهرستان پی برده و در راستای جبران کمبودها در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی کمک خواهند کرد.

وی در خصوص «شرکت کاسپین طلایی چیکا» بیان کرد: این شرکت یک واحد تولیدی زنجیره‌ای  شامل ۶۰ هزار مرغ مادر تخمگذار، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، سه میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخمگذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک اماده دام، کارخانه جوجه‌کشی، کارخانه بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ در مساحتی حدود ۴۰۹ هکتار و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال تاسیس شده است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: با تکمیل فازهای آن در بخش‌های مختلف فرصت شغلی برای بیش از ۷ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۷۵۰ هزار تن تخم مرغ معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور در این شرکت واقع در گنبدکاووس تولید می‌شود.

دهرویه گفت: مدیر عامل این شرکت امروز مشکلات خود را با رئیس و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در میان گذاشته و قرار شد برای نتیجه‌بخشی و حمایت از این کارآفرین کشوری، وی در جلسه فردا در استانداری حضور پیدا کند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول