اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امام جمعه موقت سمنان: تاکنون برای تبیین طرح اقتصادی دولت چه کرده‌اید؟

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز «جهاد تبیین» نیاز جامعه ماست و باید همه به آن توجه داشته باشند، از مسؤولان پرسید در راستای تبیین دلایل اجرای طرح اقتصادی دولت تاکنون چه کرده‌اند؟

امام جمعه موقت سمنان: تاکنون برای تبیین طرح اقتصادی دولت چه کرده‌اید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر اقامه شد، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، این ایام را تسلیت گفت و حدیثی از ایشان نقل کرد به مسأله گرانی کالاها و تورم قیمت‌ها می‌پردازد.

قدس‌پور تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که افزایش قیمت‌ها و رشد تورم در جامعه بدون تردید بندگان خداوند متعال را تحت تأثیر شرایط قرار می‌دهد و باید به این امر امروز توجه شود.

وی تصریح کرد: بنا بر این حدیث شریف، سوء اخلاق، دروغ و خیانت در شرایطی که گرانی در جامعه رسوخ پیدا می‌کند، افزایش می‌یابد. در این اوضاع، اخلاق مسلمین دیگر نیکو نخواهد بود، امانتداری‌های آنها کاهش می‌یابد، خیانت‌ها فزونی می‌یابد، اضطراب بین مسلمین جای خودش را باز می‌کند و درنهایت جامعه شرایط خوبی را فراروی خود نخواهد دید.

امام جمعه موقت سمنان گفت: حدیث امام جعفر صادق (ع) نکات مهمی با خود دارد که امروز هم می‌توان به آنها عنایت داشت؛ در شرایط گرانی کالاها باید توجه داشت که این تورم نباید سبب خوشحالی عده‌ای از کاسبان شود.

قدس‌پور گفت: طرح‌های اقتصادی قبل از اجرا باید کارشناسی‌شده بوده و در آن امانتداری و آینده‌نگری مورد توجه قرار گیرد؛ اگر این شرایط رعایت نشود، بنا بر حدیثی که از امام صادق (ع) نقل شد، دروغ، بداخلاقی و خیانت در جامعه رواج می‌یابد و این مناسبت جامعه اسلامی ما نیست.

امام جمعه موقت سمنان همچنین بیان کرد: روش اجرای طرح‌های مختلف در حوزه اقتصاد باید بر مبنای آیات قرآن کریم و تعالیم دین مبین اسلام باشد و آنچه در جوامع غربی در حوزه اقتصاد مطرح می‌شود، نباید مبنای عمل ما قرار گیرد.

قدس‌پور بیان کرد: اینکه در جوامع دیگر چگونه دولت‌ها را مدیریت می‌کنند، نباید مبنای عمل ما در حوزه اقتصادی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اخلاق اسلامی باید در همه در برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود و بدانیم که جامعه ما امروز به پیاده‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب در همه بخش‌ها بیش از گذشته نیاز دارد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز «جهاد تبیین» نیاز جامعه ماست و باید همه به آن توجه داشته باشند، از مسؤولان پرسید در راستای تبیین دلایل اجرای طرح اقتصادی دولت تاکنون چه کرده‌اند؟

قدس‌پور بیان کرد: امروز باید دلایل اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها از سوی همه مدیران و افراد صاحب‌نظر تبیین و توضیح داده شود تا اضطراب‌های ناشی از اجرای این طرح در جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول