اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وسائل کهنه در بزرگترین بیمارستان کودکان خاورمیانه در تبریز!

بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز که به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود از وجود وسایل کهنه که از بیمارستان کودکان تبریز به این بیمارستان انتقال یافته است، رنج می‌برد.

وسائل کهنه در بزرگترین بیمارستان کودکان خاورمیانه در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ظهر امروز در نشست صمیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و حاج کریم مردانی‌آذری خیر به نام حوزه درمان و آموزش با محوریت بررسی آخرین وضعیت بیمارستان کودکان مردانی‌آذر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان مردانی‌آذر به صورت هیات امنایی و با حضور نمایندگانی از طرف حاج آقا مردانی‌آذر و نمایندگانی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز اداره می‌شود و تمام تلاش ما در طی ماه‌های گذشته تجهیز بیمارستان و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان بوده است.

وی افزود: بیمارستان مردانی‌آذر مرداد ماه ۱۴۰۰ مورد افتتاح قرار گرفته بود اما به واسطه برخی نگرانی‌ها انتقال بیمارستان هنوز انجام نشده بود با توجه به دغدغه‌هایی که حاج آقا مردانی‌آذری داشتند انتقال بیمارستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اسفندماه سال گذشته انجام شد و بخشی از بیمارستان را به مجموعه جدید منتقل کردیم.

احمدیان متذکر شد: بخش‌های اورژانس، درمانگاه و دیالیز با توجه به نیاز عموم مردم در بیمارستان سابق همچنان به خدمات‌رسانی ادامه دادند و بیمارستان جدید نیز با بخش‌های جدید اورژانس، درمانگاه، بخش‌های بستری و ...آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص وسایل کهنه، مسوولان بخش‌ها تمام وسائل تحت اختیار خود را به بیمارستان جدید منتقل کرده‌اند، هر چند این وسائل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما در اتاق‌ها جا گرفته است، ما امروز متعهد می‌شویم وسائل کهنه را طی ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف کرده و از بیمارستان خارج کنیم.

احمدیان با اشاره به نصب دستگاه‌های تخصصی در این بیمارستان گفت: دستگاه‌های ام‌ آر‌ آی، سی تی اسکن ۱۲۸ و سی تی آنژیو پیش از این توسط دانشگاه خریداری شده است، اما برای نصب این دستگاه‌ها نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه هستیم و بدون شک تامین این بودجه کار آسانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاز اول دستگاه ام آر آی با حداقل هزینه‌کرد ۴ میلیارد تومان در طی سه ماه آتی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تقدیر از تلاش‌های حاج آقا مردانی‌آذری در طول سال‌های متمادی یادآور شد: حاج آقا مردانی‌آذر دو بخش ویژه دیالیز و پیوند را در این بیمارستان در نظر دارند به صورت خاص مورد توجه قرار دهند که می تواند نیاز بخش قابل توجهی از بیماران منطقه را رفع کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این نشست از حاج آقا مردانی‌آذری با عنوان نمادی از کارهای خیرخواهانه در کشور نام برد و گفت: حاج آقا مردانی‌آذری برای کشور و استان ما ظرفیت بی‌نظیری هستند و این استان به داشتن ایشان افتخار می‌کند.

بهمن نقی‌پور با اشاره به ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ نفر از فرزندانمان در این بیمارستان بستری هستند و خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: خوشبختانه در بحث تامین نیروی متخصص پرستاری مشکلی نداریم و به تعداد کافی پرستار در این مجموعه به کار گرفته شده است و متخصصان ما نیز در مجموعه حضور دارند.

نقی‌پور، نصب تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی را زمان بر و پرهزینه دانست و تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خریداری شده است و با اولویت‌بندی صورت گرفته این تجهیزات در کمترین زمان ممکن نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از نصب دستگاه ام آر آی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دستگاه ام آر آی خریداری شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آینده نزدیک نصب شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

قیصری نماینده ویژه حاج کریم مردانی آذری نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این بیمارستان و پذیرش بیش از ۲۷۵ بیمار گفت: هدف حاج آقا مردانی‌آذر نگهداری این بیمارستان به نحو احسن است، در طول تاریخ بیمارستان‌سازی چنین بیمارستانی با ویژگی‌های منحصر به‌فرد ساخته نشده است.

عضو هیات امنای بیمارستان مردانی‌آذر با تاکید بر اینکه حاج آقا مردانی‌آذری خواستار بهره‌برداری از دستگاه‌های تخصصی همچون ام آر آی، سی تی اسکن وسی تی آنژیو و... هستند گفت: نصب و به‌کارگیری این دستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن از جمله دغدغه هایی است که حاج آقا مردانی آذر دارند و انتظار داریم به همت دانشگاه این دستگاه ها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: وجود وسائل کهنه در بیمارستان دغدغه دیگری است که انتظار داریم در این خصوص نیز وسائل هر چه سریع‌تر از بیمارستان تخلیه شود.

 کریم مردانی‌آذری در نشست صمیمی بعد از بازدید از بیمارستان و حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه کارها برای خدا انجام می شود گفت: هر کاری انجام دادیم برای خدا و در راه خدا بوده است.

گزارش فارس حاکی است،  بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز که به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول