اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حافظ امنیت و مدافع وطن، ششمین اهداکننده عضو در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک سرباز وظیفه، حافظ امنیت و مدافع وطن با اهدای اعضای بدن خود، جان تعدادی از هموطنان خود را نجات داد و دوران خدمت خود را با این حرکت تاثیر گذار به پایان رساند.

حافظ امنیت و مدافع وطن، ششمین اهداکننده عضو در استان مرکزی

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یک سرباز وظیفه، حافظ امنیت و مدافع وطن با اهدای اعضای بدن خود، جان تعدادی از هموطنان خود را نجات داد و دوران خدمت خود را با این حرکت تاثیر گذار به پایان رساند.

وی افزود: با رضایت خانواده این جوان ۲۰ ساله که مرگ مغزی وی تأیید شده بود، ششمین اهدای عضو سال جاری در استان مرکزی و پنجمین اهدا عضو در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این جوان ۲۰ ساله، تنها فرزند خانواده و در حال طی کردن دوران سربازی بود که با تصمیم سخت و البته جاودان، اعضای بدن خود را تقدیم نیازمندان برای بقای زندگی خود کرد.

جمالیان ادامه داد: این جان‌بخش به دنبال یک حادثه رانندگی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت در ICU بیمارستان ولیعصر اراک بستری شد که متأسفانه به روند درمان پاسخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: جان‌بخش نهایتاً در تاریخ ۲۹ اردیبهشت دچار مرگ مغزی شد و پس از اخذ رضایت جهت اهدای عضو در تاریخ یکم خرداد به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرانجام قصه زندگی این جوان به تاریخ ۲ خرداد رسید و در عملی تحت جراحی هاروست قلب، کبد و کلیه‌ها قرار گرفت که طبق اعلام اداره پیوند، کیفیت و پیوند ارگان‌ها بسیار رضایت‌بخش بوده است.

جمالیان تأکید کرد: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای این جوان و جان‌بخش بلندمرتبه از پروردگار متعال طلب رحمت و مغفرت ابدی و برای خانواده کریم و سخاوتمندش طلب صبر، شکیبایی و عاقبت به خیری می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول