اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چهارشنبه و پنجشنبه پُر تصادف‌ترین روزها در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: چهارشنبه و پنجشنبه پُر تصادف‌ترین روزها در جاده‌های استان اصفهان طی اردیبهشت ماه امسال بود.

چهارشنبه و پنجشنبه پُر تصادف‌ترین روزها در جاده‌های اصفهان

 اصغر زارع، رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده طی اردیبهشت ماه امسال ۶۹۸ فقره تصادف در راه‌های برونشهری استان رخ داد که ۳۵۳ فقره از این تصادفات خسارتی، ۳۲۵ فقره جرحی و ۲۰ فقره نیز فوتی بودند.

وی از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات فوتی در اردیهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این کاهش‌ها در حالی رخ داده که امسال با بهبود شرایط کشور از نظر بیماری کرونا شاهد افزایش سفرهای برونشهری نسبت به سال قبل بودیم.

زارع ۲۱ درصد از تصادفات در اردیبهشت ماه امسال را واژگونی، ۳۸ درصد را تک وسیله‌ای و ۱۷ درصد را مربوط به موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: عدم توجه به جلوی رانندگان با ۳۳ درصد بیشترین علت وقوع تصادفات در این ماه بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: عدم رعایت حق تقدم، سرعت و سبقت غیر مجاز، تغییر مسیر ناگهانی، خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و تخطی از سرعت مطمئنه نیز از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات در اردیبهشت ماه امسال به شمار می‌روند.

وی چهارشنبه و پنجشنبه را پُر تصادف‌ترین روزها و ۱۸ تا ۲۲ را نیز بیشترین زمان وقوع تصادفات طی اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و گفت: از رانندگان می‌خواهیم با مدیریت زمان سفرهای برونشهری خود از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

زارع با بیان اینکه مأموران و گشت‌های نامحسوس این پلیس با استقرار در اکثر محورها و جاده‌های استان با رانندگان متخلف برخورد قانونی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه یکی از شایع‌ترین علل تصادفات در جاده‌های استان خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو است از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند می‌خواهیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را یاری کرده و سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول