اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

استقبال سرد منتقدان از «برادران لیلا»

منتقدان نشریه های فرانسوی حاضر در جشنواره کن و منتقدان نشریه مطرح اسکرین دیلی از فیلم جدید سعید روستایی استقبال نکردند و به نسبت برخی از دیگر آثار حاضر در کن امتیاز بسیار پایین‌تری به این فیلم دادند.

استقبال سرد منتقدان از «برادران لیلا»

به گزار خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی«برادران لیلا»، با کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده و پیمان معادی، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن است. این فیلم، در جشنواره کن، در ۵ نوبت روی پرده می‌رود که نخستین نمایش آن، ساعت ۱۵ دیروز (چهارشنبه ۲۵ می- ۴ خرداد) در گرند لومیر (سالن اصلی جشنواره) اتفاق افتاد. 

 از فیلم «برادران لیلا» به عنوان طولانی ترین فیلم این دوره جشنواره یاد می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در سن چهل سالگی، لیلا تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و چهار برادرش کرده است. خانواده‌ای که درشرایط تحریم ایران دائما در حال بحث و زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران لیلا به سختی تلاش می‌کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، لیلا نقشه‌ای می‌چیند.

به گزارش فارس، منتقدان نشریه‌های فرانسوی بعد از اولین نمایش فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در جشنواره کن، نظرات خود را نسبت به این فیلم با اعطای ستاره اعلام کردند.

بنا به جدول امتیازدهی منتقدان فرانسه،  فیلم «برادران لیلا» تنها از سوی یک منتقد شایسته دریافت نخل طلا بود. این در حالیست که فیلم‌هایی چون «زمان آرماگدون» جیمز گری و «همسر چایکوفسکی» سربرنیکوف به ترتیب از طرف ۵ و ۴ منتقد شایسته دریافت نخل طلایی شناخته شده‌اند.

فیلم «برادران لیلا» در جدول منتقدان از سوی چهار مجله نیز امتیاز پایین یک ستاره را دریافت کرده است. منتقدان سه نشریه مطرح سینمایی فرانسه نیز به جدیدترین ساخته روستایی ۲ ستاره و یک نشریه به این فیلم ۳ ستاره اعطا کرده است.

این امتیازدهی در حالی صورت گرفته است که هنوز منتقد کایه دو سینما و لاپاریسین فیلم روستایی را ندیده اند و نظر خود را درباره آن عنوان نکرده اند.

روز گذشته ۲۵ می در واکنش های اولیه نسبت به فیلم، منتقد هالیوود ریپورتر «برادران لیلا» را فیلمی خوانده بود که شاید اثری کامل نباشد با این حال یک فیلم عالی است هم از نظر عظمت و هم از نظر آنچه که می خواهد در مورد ایران از طریق داستان سختی های بی شمار یک خانواده روایت کند، است.

منتقد گاردین نیز فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی را یک درام خانوادگی عظیم، جذاب و شخصیت محور به سبک فیلم های ایتالیایی-آمریکایی با اجراهای خشن خواند و سکانس عروسی فیلم را نیز صحنه ای بزرگ و تحت تاثیر «روکو و برادرانش» ویسکونتی و «پدرخوانده» کوپولا دانست.

به گزارش فارس، منتقدان نشریه مطرح اسکرین دیلی نیز بعد از اولین نمایش فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در جشنواره کن، نظرات خود را نسبت به این فیلم اعلام کردند.

بنا به جدول امتیازدهی منتقدان اسکرین دیلی،  فیلم «برادران لیلا» با میانگین ۲.۳ امتیاز در رده های میانه جدول منتقدان قرار گرفت.

در این جدول بالاترین میانگین تا به امروز به فیلم «تصمیم برای ترک کردن» ساخته پارک چان ووک با ۳.۲ امتیاز تعلق دارد. فیلم های «زمان آرماگدون»، «EO»، «توری و لوکیتا» نیز هر کدام به ترتیب با ۲.۸، ۲.۷ و ۲.۷ به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و هارم جای گرفته اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول