اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پروژه تولید واکسن سالک در مراحل پایانی قرار گرفت

استاندار استان مرکزی با اشاره به بحث بیماری سالک گفت: برای اولین بار در کشور پروژه تولید واکسن سالک توسط متخصصین موسسه تحقیقات سرم‌سازی رازی ایران در استان به مراحل آخر رسیده است.

پروژه تولید واکسن سالک در مراحل پایانی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت نیرو تأمین آب آشامیدنی سالم است؛ اظهار کرد: در همین راستا مسؤولان مربوطه در استان نیز باید با بازرسی و شناسایی مناطقی که فاقد آب آشامیدنی هستند، برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای اصلاح شبکه آب‌رسانی انجام دهند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان پیشنهاد راه‌اندازی شبکه فاضلاب روستایی داده می‌شود چراکه این کار به منابع مالی بزرگی نیاز دارد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده دهیاران همکاری لازم را برای تأمین آب سالم نداشته باشند کمبود منابع مالی است، البته همکاری آنها در مجموع با استانداری و دستگاه‌های اجرایی رضایت‌بخش است.

مخلص‌الائمه با اشاره به شیب تند کاهش رشد جمعیتی استان تصریح کرد: باید اجرای کامل قانون حمایت از خانواده به طور جدی پیگیری شود چراکه در این قانون پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هدف اصلی قرارگاه جمعیتی استان این موضوع باشد و همه دستگاه‌ها نیز موظف هستند مسؤولیت خود در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت را تمام و کمال انجام دهند و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص ترویج شود.

پروژه تولید واکسن سالک در دستور کار

استاندار استان مرکزی با اشاره به بحث بیماری سالک گفت: برای اولین بار در کشور پروژه تولید واکسن سالک توسط متخصصین موسسه تحقیقات سرم‌سازی رازی ایران در استان به مراحل آخر رسیده است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: تولید واکسن سالک می‌تواند نقش مهم در پیشگیری از این بیماری ایفا کند، به همین منظور متخصصین این حوزه تولید این محصول را در دستور کار قرار دادند که افتخار بزرگی برای مردم استان است.

وی اضافه کرد: ما با تولید واکسن کرونا نشان دادیم که می‌توانیم به موفقیت‌های دست پیدا کنیم و در این زمینه دانشمندان بزرگی داریم که توانایی تولید واکسن‌های مختلف را دارند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه این بیماری با نیش پشه قابل انتقال به انسان است ادامه داد: معمولاً در مناطقی که بهداشت کمتری دارند این بیماری شیوع بیشتری پیدا می‌کند، حدود ۳۵۰ میلیون نفر در جهان در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: متولیان بهداشت و درمان استان نیز تا آماده شدند واکسن سالک باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از این بیماری انجام دهند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اعتباران خوبی برای تأسیس فاضلاب مهمانسرای شهید ناصری ساوه(محل زندگی مهاجرین افغانستانی) تخصیص داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول