اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی اصفهان برای بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

رئیس ستاد مراسم ارتحال امام(ره) در استان اصفهان گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین ایده‌های فعالین فرهنگی استان اصفهان به جهت اجرای مناسب برنامه‌ها و همچنین تولید محتواهای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای کل استان برنامه‌ریزی شده است.

استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی اصفهان برای بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در استان اصفهان اظهار داشت: بزرگ داشتن یاد حضرت امام خمینی(ره) فقط یک تکلیف برای ما‌ نیست و یک ضرورت و نیاز است و مناسبت‌هایی که در ایام انقلاب در تقویم نهادینه شده، بزنگاه‌هایی است که مولفه‌های انقلاب بازخوانی شود.

مرتضوی با بیان این که کمیته‌ها حسب برنامه‌هایی که عنوان شد باید برنامه ریزی داشته باشند، ادامه داد: برای این که برنامه‌ها به شکل مطلوب برگزار شود و  فرماندار در هر شهرستان نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت و برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت ستاد همه تلاش و پشتیبانی خودشان را به میدان بیاورد‌.

مرتضوی تاکید کرد: تقاضا داریم  تا  دستگاه‌هایی که به صورت خود جوش برنامه دارند، اعزام‌شان با هماهنگی سپاه انجام شود تا افراد دچار سختی نشوند و همه بتوانند در شرایط امن و ایمن باشند.

محمدرضا جانثاری، معاون سیاسی استاندار اصفهان اظهار داشت: برنامه‌ها در دو بخش برگزار می‌شود و یک بخش برنامه‌هایی است که درون استان با محوریت شورای هماهنگی برگزار می‌شود و بخش دیگر هم با محوریت اعزام و توسط سپاه صاحب‌الزمان(عج) انجام خواهد شد.

وی افزود: بعد از دو سال محدودیت‌های کرونا امسال اولین سال است که بزرگداشت رحلت امام به صورت مراسم مانند قبل برگزار می‌شود و در حرم امام قرار است از بیانات مقام‌معظم رهبری استفاده شود و تعدادی از استان‌ها برای مراسم اعزام می‌شوند که برای استان اصفهان هم سهمیه‌ای در نظر گرفته شده و باید تلاش کنیم مراسمات خیلی خوبی در گرامیداشت داشته باشیم.

جان‌نثاری در خصوص برنامه‌های استان اصفهان نیز بیان داشت: به جهت تببین شایسته اندیشه‌های حضرت امام خمینی و همچنین بازخوانی اندیشه‌های ایشان و‌همچنین تبیین قیام ۱۵ خرداد باید این مراسمات باشکوه برگزار شود.

غلامرضا رضایی، رئیس ستاد مراسم ارتحال امام(ره) در استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان این که برنامه‌ها در دو سال گذشته به صورت رسمی برگزار نمی‌شده است، اظهار داشت: از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین ایده‌های فعالین فرهنگی استان اصفهان به جهت اجرای مناسب برنامه‌ها و همچنین تولید محتواهای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای کل استان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخصی که در استان اصفهان برای این ایام برگزار خواهد شد،  عنوان داشت: مراسم ارتحال حضرت امام در روز ۱۴ خرداد در گلستان شهدا از نماز مغرب و عشا برگزار و  مراسم‌ پیشگامان انقلاب که روز ۱۳ خرداد و همچنین برنامه بیعت بانوان اصفهانی با ولایت و  برنامه‌ای که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه علمیه جهت تبیین اندیشه‌های امام، در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد‌، از جمله مهمترین برنامه‌های شاخص استان اصفهان در این ایام خواهند بود.

اعزام گروه دو امدادی دانشگاه امیرالمؤمنین به مراسم ارتحال

سردار مهدی سرور، رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) نیز با اشاره به اعزام گروه دونده‌ دو امدادی از این دانشگاه اظهار داشت: این بزرگترین عملیات منسجم و سازمان یافته روز مراسم ارتحال که برای سال بیست و چهارم خود قرار است برگزار شود که که این افتخار نصیب استان اصفهان شده است.

وی با بیان این که دهم خرداد ماه از گلستان شهدا این عملیات آغاز خواهد شد و چهاردهم بازخواهند گشت، ادامه داد:  ۱۰۰۰ دانشجو از دانشگاه امیرالمومنین(ع)، تمام ملت ایران را نمایندگی می‌کنند و در طول این مدت ۷۰ نفر از خانواده شهدا را در مسیر بازدید خواهیم کرد و دیدار با علما خواهیم داشت و  ۱۴میلیون ختم صلوات و ختم ۱۱۴ دوره قرآن کریم برگزار خواهد شد و غبارروبی و زیارت ۵۰ گلزار شهدا در طول مسیر از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول