اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تنها ۳۵۰ گرم محصول خشک به ازای هر ۱۰۰۰ لیتر آب تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: به ازای هر یک هزار لیتر آب ۳۵۰ گرم محصول خشک تولید می‌شود در حالی که بالای دو کیلوگرم باید تولید صورت گیرد، این‌ها نشان از عدم بهره‌وری در بخش آب است.

تنها ۳۵۰ گرم محصول خشک به ازای هر ۱۰۰۰ لیتر آب تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحسن حسینی در مراسم تجلیل محققان و کارشناسان از کشاورزان نمونه در بخش بهره‌وری مصرف آب در استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ مشارکت عمومی در بخش آب در سابقه کشور ما دیده می‌شود و این موضوع با بهره‌وری ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: به ازای هر یک هزار لیتر آب ۳۵۰ گرم محصول خشک تولید می‌شود در حالی که بالای ۲ کیلو باید تولید صورت گیرد، این‌ها نشان از عدم بهره‌وری در بخش آب است.

حسینی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هم به نوبه خود اقداماتی در بهره‌وری انجام می‌دهد استفاده چند منظوره از سدها و تاسیسات آبی به صورت توامان برای موضوعات کنترل سیلاب، گردشگری و پرورش ماهی و ... از این جمله است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان نیز در این جلسه عنوان کرد: در وزارت نیرو در بخش آب و برق در سال ۱۴۰۰ شناسایی و تدوین شد و مصوبه سازمان ملی بهره‌وری را دریافت و تبدیل به ۲۷ برنامه شد.

حسین حاجی‌حسینی افزود: سهم اندک گردشگری در تاسیسات آبی و سهم اندک آب‌های غیرمتعارف در منابع تامین آب و متناسب با آن نیز برنامه تعریف شد که از جمله واگذاری ظرفیت‌های گردشگری به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار از آب‌های غیرمتعارف بود که در شرکت آب منطقه‌ای نیز این برنامه‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول