اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«آشوری» سرپرست هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی شد

در پی استعفای «خزاعی» از سرپرستی هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی باحکم رئیس فدراسیون «افشین آشوری» سکاندار این هیأت شد.

«آشوری» سرپرست هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، براساس آئین‌نامه ابلاغی معاونت توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، هیأت‌های ورزشی مؤسسه غیر دولتی با مدت فعالیت محدود هستن که به‌عنوان بالاترین مرجع ذی‌صلاح عهده دار رشته‌های ورزشی از سوی فدراسیون مربوطه به رسمت شناخته می‌شود.

 بر اساس این آئین‌نامه؛ مقر هیأت‌‌های ورزشی استان‌های کشور در مرکز استان تغیین شده و کلیه مکاتبات و مستندات نیز از طریق دبیرخانه هیأت‌ باید صورت می‌گیرد.

در بند ۶-۱ ماده ۱۳ آئین‌نامه هیأت‌های ورزشی به صراحت فاقد تابعیت مضاعف و سکونت رئیس هیأت در مرکز استان اشاره شده و بنا بر ماده ۴ آیین‌نامه، قبول استعفای رئیس هیأت نیز توسط رئیس مجمع عمومی هیأت که رئیس فدراسیون مربوطه است، صورت می‌گیرد.

در نامه بدون تاریخ استعفای «حسن‌رضا خزاعی» سرپرست هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی ارسالی به فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان، مهم‌ترین دلیل کنارگیری از مسئولیت و عدم همکاری با این هیأت موضوع مزایده گذاشتن سالن ورزشی جهان پهلوان تختی بیرجند به‌عنوان تنها پایگاه قهرمانی، آموزشی و تمرینی جامعه هدف عنوان شده بود.

از آنجائیی که بعد از پایان دوره چهار ساله روسای هیأت‌های ورزشی با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی رئیس فدراسیون حکم سه ماهه سرپرستی را به‌نام رئیس  قبلی هیأت و یا فردی دیگر برای برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت صادر می‌‌کند لذا چندی قبل از سوی فدراسیون سکان موقت بسکتبال استان به «حسن‌رضا خزاعی» سپرده شد.

براساس گزارش خبرگزاری فارس «خزاعی» از چندماه قبل منتقل خراسان‌‌رضوی و در مشهد ساکن شده است، لذا به استناد آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی مبنی بر عدم تابعیت مضاعف و سکونت در استان مستقر هیأت به‌طور طبیعی هدایت موقت بسکتبال خراسان‌جنوبی دچار مشکل و استعفای وی می‌تواند از این منظر مورد تأمل باشد.

موضوع استعفای سرپرست هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی به‌دلیل به مزایده رفتن سالن ورزشی جهان پهلوان تختی بیرحند و برنده شده این مکان ورزشی و در اختیار گرفتن هیأت والیبال خراسان‌جنوبی به همین جا خاتمه پیدا نکرد و بر اساس شنیده‌ها «حسین کاوه‌بیرجندی» دبیر هیئت بسکتبال استان که گفته بود اگر شرایط برای تمرین ورزشکاران در سالن تختی توسط مسئولان ورزش وجوانان فراهم نشود اعضای هیأت استعفا خواهند داد که به دنبال این ماجرا و در شرایطی که فضا برای تمرین بسکتبالیست فراهم نشد.

لذا در پی این ماجرا «حسین کاوه‌بیرجندی» و دبیر «محمدعلی زرنگ» خزانه دار هیأت بسکتبال خراسا‌ن‌حنوبی و همچنین «عبدالرضا سالاری‌نیا» رئیس هیأت بسکتبال شهرستان بیرجند به همراه خزانه‌دار هیئت نامه استعفای خود را تنظیم و به مسئولان مربوط ارسال کردند.

در حالی که هنوز موافقت استعفای سرپرست، دبیر، خزانه‌دار هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی از سوی فدراسیون و ورزش و جوانان استان و شهرستان مشخص نیست اما حکم ابلاغ سرپرست جدید هیأت بسکتبال خراسان‌جنوبی از سوی فدراسیون صادر شده است.

«جواد داوری» رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران به استناد نامه ارسالی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی «افشین آشوری» را تا برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت به‌عنوان سرپرست هیأت معرفی کرده است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول