اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست خبری چاووش‌اوغلو و لاپید؛ «روابط اقتصادی آنکارا و تل‌آویو به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده»

وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی طی نشست خبری مشترک ضمن اشاره به پیشرفت روابط آنکارا و تل‌آویو، از افزایش سطح تبادلات اقتصادی بین دو طرف استقبال کردند.

نشست خبری چاووش‌اوغلو و لاپید؛ «روابط اقتصادی آنکارا و تل‌آویو به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه بعد از دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی در قدس اشغالی، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با وی شرکت کرد.

لاپید به عنوان اولین سخنران در این نشست خبری گفت: «روابط با ترکیه شاهد موفقیت و شکست بوده است. ترکیه اولین کشور مسلما‌ن‌نشینی است که اسرائیل را به رسمیت شناخت».

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز»، وی با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی با ترکیه همواره در حال افزایش بوده، اظهار داشت: «ما انتظار داریم که شاهد پیشرفت در روابط با ترکیه باشیم. تبادلات اقتصادی با ترکیه به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است».

این مقام صهیونیست ادامه داد: «امروز در حال راه اندازی چارچوب جدیدی برای تقویت روابط خود با ترکیه هستیم و هدف ما تقویت روابط اقتصادی در سطوح مختلف است».

بر اساس این گزارش، لاپید با اشاره به تبادلات فرهنگی بین آنکارا و تل‌آویو، افزود: «هزاران اسرائیلی برای گردشگری از ترکیه دیدن می‌کنند».

 

وزیر خارجه ترکیه نیز به عنوان سخنران بعدی در این نشست خبری ادعا کرد: «در اسرائیل گفتگوهای سازنده‌ای داشتم. بهبود روابط با اسرائیل به دستیابی به صلح در منطقه کمک خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو درباره صحبت‌هایش با لاپید توضیح داد: «دیدارهای فنی دیگری نیز بین ترکیه و اسرائیل برگزار خواهد شد. ما تصمیم گرفتیم روابط با اسرائیل را تقویت و توسعه دهیم».

وی ادامه داد: «حجم مبادلات تجاری با اسرائیل با وجود کرونا در حال افزایش است و به ۱۰ میلیارد دلار در سال رسید. گفتگوی سیاسی و فنی با اسرائیل مبادلات تجاری را افزایش خواهد داد».

وزیر خارجه ترکیه درباره اظهارات لاپید مبنی بر سفر هزارات صهیونیست به ترکیه در هر سال، اظهار داشت: «امیدواریم پذیرای گردشگران اسرائیلی بیشتری باشیم».

چاووش‌اوغلو درباره مسئله فلسطین نیز گفت: «ما بر این باوریم که راهکار دو دولتی، تنها راه حل مسئله فلسطین است. در صورتی که اسرائیل دستورکار مثبتی [را در روابط با ترکیه] قرار دارد، می‌تواند به ما در تعامل سازنده درخصوص اختلاف نظرها کمک کند».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «ما با اسرائیل توافق کردیم که انرژی جدیدی به روابط خود در بسیاری از زمینه ها بیافزاییم و از این پس سازوکارهای متفاوتی را ایجاد کنیم».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول