اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پایش ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی توسط گروه‌های جهادی بسیج مهندسی سپاه قدس گیلان/ مشکل ۱۰۰ واحد صنعتی حل شد

رئیس سازمان بسیج مهندسان سپاه قدس گیلان از پایش ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی توسط گروه‌های جهادی سازمان بسیج مهندسان خبر داد و گفت: در راستای تحقق اهداف این سازمان تا امروز مشکلات و معضلات مربوط به بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی توسط کارگروه‌های سازمان تخصصی بسیج مهندسان مرتفع شده است.

پایش  ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی توسط گروه‌های جهادی بسیج مهندسی سپاه قدس گیلان/ مشکل ۱۰۰ واحد صنعتی  حل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا عابدی محزون امروز درجمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان دارای واحدهای صنعتی نیمه تعطیل با ظرفیت بسیار زیادی است، اظهار کرد:  سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان با هدف پایش، عارضه‌یابی و احیای صنایع راکد و نیمه فعال گیلان، ارائه خدمات مشاوره، مطالعات امکان‌سنجی، اوایل بهار سال ۱۳۹۶ اقدام به تأسیس کلینیک تخصصی صنعت کرد.

وی با اشاره به نقش مهندسین جوان در ارائه راه‌حل‌های مناسب در حل مشکلات کارخانه‌های گیلان گفت: سازمان بسیج مهندسین استان همواره در تلاش است تا بستری فراهم کند تا جوانان خلاق و پویا با تشکیل تیم‌های استارت آپی و دانش‌بنیان با راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای به حل مشکلات استان بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه هدف در راستای افزایش راندمان صنعت در گیلان بیان کرد: در چند سال گذشته  سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان همواره سعی در استفاده از تمامی ظرفیت‌های جامعه جهت افزایش راندمان و احیای صنایع استان را داشته، و برای تحقق این موضوع با ایجاد کلینیک صنعتی این سازمان از ظرفیت‌های دانشگاه های و سازمان‌های مرتبط با این حوزه همیشه استفاده کرده است.

به گفته محزون اعضای کلینیک صنعتی همگی از اساتید، دانشجویان و نخبگان مهندس این سازمان هستند که با برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف برای این افراد سعی شده بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را جهت ارتقاء و احیای صنایع در اختیار صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان حوزه صنعت در حال کمک‌زدایی برای حل مشکلات گیلان هستند، تصریح کرد: در شبکه پایشگران و جهادگران صنعتی این سازمان بیش از ۱۰۰ نفر از مهندسین و دانش آموختگان مشغول به فعالیت بوده و همچنین در شبکه مشاوران و متخصصان این سازمان بیش از ۴۰ نفر از اساتید، مشاوران و صاحبان نظران در حوزه های مختلف در قالب کارگروه‌های هفتگانه این سازمان در حال کمک به مانع زدایی و پشیبانی از واحدهای تولید و صنعتی استان و در برخی موارد کشور می‌باشند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان با اشاره به تأسیس نهاد مردم نهاد رجا در استان گیلان گفت: این سازمان با هدف کمک به ارتقای مهارت‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و نخبگان مهندس استان، سازمان مردم نهاد روجا کارآفرینان باران را تاسیس نموده، که تمامی اعضای این سازمان از نخبگان و جوانان  عضو بسیج مهندسین استان هستند.

محزون مهم‌ترین  دستاورد سمن رجا را  تأسیس اولین خانه استارتاپ دانست و افزود: از مهمترین دستاوردهای این سمن تأسیس اولین خانه استارتاپ سازمان بسیج مهندسین کشور در استان گیلان بوده که در سال جاری با حضور سردار سلیمانی فرماندهی محترم سازمان بسیج کشور افتتاح شد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در گیلان و با استفاده از استارت آپ‌ها بیان کرد: در خانه استارتاپ سعی شده فضایی مناسب جهت رشد ایده و طرح های نخبگان و صاحبان ایده فراهم آمده است و همچنین سعی شده با برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و استفاده از منتورها و مشاورین متخصص سرعت رشد یک  ایده تا ایجاد درآمد و اشتغال پایدار افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان از پایش  ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی توسط گروه‌های جهادی سازمان بسیج مهندسین خبر داد و گفت: در این پایش موانع و مشکلات احصاء شده واحدها در قرارگاه صنعتی خاتم استان در حال پشتیبانی و مانع زدایی می‌باشد. 

محزون، نقش مشاورین و متخصصین در استارت آپ‌ها را بسیار مثمر ثمر دانست و تصریح کرد: در راستا تحقق اهداف این سازمان تا به امروز مشکلات و معضلات مربوط به بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی  توسط کارگروه های سازمان تخصصی بسیج مهندسین  مرتفع شده است.

وی با اشاره به تأسیس کارگروه تخصصی سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر هفت کارگروه تخصصی با عضویت بیش از ۴۰ نفر از مشاورین و متخصصین استان گیلان شکل گرفته و از سال ۱۳۹۸ کارگروه دانش بنیان را تأسیس گردیده و این آمادگی وجود دارد که  برگزاری کارگاه های توجیهی و سمینار برای مفاهیم و اصول دانش بنیان برای مدیران کل دولتی و خصوصی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول