اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وضعیت گرد و غبار در هرمزگان به مرز اقدام ضروری رسید

هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح نارنجی(اقدام ضروری) از تشدید گرد و غبار تا بعد از ظهر پنجشنبه در این استان خبر داد.

وضعیت گرد و غبار در هرمزگان به مرز اقدام ضروری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص وضعیت گرد و غبار حاکم بر این استان هشدار سطح نارنجی(اقدام ضروری) صادر کرد.

هشدار صادر شده از تشدید گرد و غبار در هرمزگان با محوریت مناطق غربی تا بعد از ظهر پنجشنبه پنجم خردادماه حکایت دارد.

تشدید گرد و غبار و کاهش دید افقی مخاطره این سامانه است که آثار احتمالی همچون کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی، کاهش دید افقی و اختلال در پرواز را به دنبال خواهد داشت.

سراسر هرمزگان با محوریت مناطق غربی و جزایر خلیج فارس منطقه اثر سامانه است که برای عبور سلامت از شرایط جوی ایجاد شده اجتناب از حضور در فضای باز برای تمامی افراد بویژه در مناطق غربی استان، محافظت از صنایع حساس به گردخاک و محصولات کشاورزی توصیه شده است.

همچنین سرعت باد در مناطق دریایی هرمزگان تا بعد از ظهر جمعه ششم خردادماه تشدید می‌شود و مخاطره تند باد شدید شمال غربی- جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر(۷پا)  بویژه در  بنادر غربی استان را به همراه خواهد داشت.

اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی در بنادر غربی، خطر در تردد شناورهای مسافربری و کشتیه‌ای تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیاد می‌تواند اثر مخاطره این سامانه باشد.

سامانه گرد و غبار در حوزه دریایی، مناطق ساحلی و فراساحلی هرمزگان بویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی و شنا بویژه در مناطق گردشگری کیش، قشم، هرمز، لارک و هنگام، اتخاد تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری بویژه در بنادر غربی و نیز اتخاذ تدابیر لازم توسط کلیه فعالان دریایی جهت جلوگیری از خسارت توصیه‌های هواشناسی در این سطح است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول