اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آزادسازی خرمشهر روحیه شهامت و شهادت را در مردم تقویت کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: آزادسازی خرمشهر معجزه الهی بود که روحیه شهادت، شهامت و انسجام برای پیروزی در جنگ تحمیلی را در بین مردم تقویت کرد.

آزادسازی خرمشهر روحیه شهامت و شهادت را در مردم تقویت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر معجزه الهی بود که روحیه شهادت، شهامت و انسجام برای پیروزی در جنگ تحمیلی را در بین مردم تقویت کرد.

وی گفت: عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر از تصرف دشمن شد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر با روحیه وحدت و ایمان به خدا انجام شد، افزود: ملتی که با این رویه و روحیه در مسیر الهی حرکت کند، خداوند هم این مردم را در تمامی صحنه‌ها حفاظت و کمک می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه توکل و امید به خدا در فتح خرمشهر به‌خوبی در بین رزمندگان مشهود بود، ادامه داد: در جریان آزادسازی خرمشهر رزمندگان، مسئولان، آحاد مختلف مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی در کنار همدیگر قرار گرفته و از قدرت ظاهری دشمن، وحشت به دل راه ندادند.

وی اضافه کرد: رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس با قلب‌های مخلص به صحنه آمدند تا از نظام اسلامی، خاک، دین و ناموس دفاع کنند و خداوند نیز پیروزی را نصیب آن‌ها کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس قواعد ظاهری نباید در عملیات بیت‌المقدس پیروز می‌شدیم، زیرا راه‌های مملو از سیم‌خاردار، میدان‌های مین، خاک‌ریز و خندق‌های پر از آب به همراه تجهیزات نظامی غربی‌ها، فتح خرمشهر را امری محال کرده بود، اما به فضل الهی این معجزه رخ داد.

وی ادامه داد: زمانی که برای یاری دین خدا پا در میدان گذاشته و در راه اسلام تلاش شود، نیمه‌خالی و ضعف توسط خداوند پُر می‌شود که عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس گواه این مطلب است.

گفتنی است، عملیات بیت‌المقدس ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز و سه هفته به طول انجامید و طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی عراق پس گرفته شد. این روز در تقویم کشور به‌عنوان روز ایثار، مقاومت و پیروزی ثبت شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول