اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در عملیات «آزادسازی خرمشهر» چیدمان سیاسی دنیا را برهم زدیم

فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین گفت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از این جهت اهمیت دارد که ما ذهنیت و چیدمان سیاسی دنیا را بر هم زدیم.

در عملیات «آزادسازی خرمشهر» چیدمان سیاسی دنیا را برهم زدیم

امیر «محمد شفیعی» فرمانده عملیاتی قرارگاه 16 زرهی در جریان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین که پیس از ظهر امروز در میدان صبحگاه تیپ ۱۶ شهید صفوی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صدام و رژیم بعث با این نیت وارد جنگ با کشور ما شدند که سه روزه خوزستان و پنج تا هفت روزه ایران را بگیرند.

وی افزود: علیرغم نیت صدام، ارتش بعث پشت دروازه‌های خرمشهر با مقاومت های یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه و مردم خرمشهر 34 روز معطل شد و پس از این مدت توانست وارد خرمشهر شود. 

امیر شفیعی خاطر نشان کرد: صدامی که با نیت گرفتن ایران وارد شده بود تنها چیزی که توانسته بود به دست بیاورد گرفتن خرمشهر بود، این منطقی بود که تمام تلاش خود را برای حفظ خرمشهر کند تا آبرویش حفظ شود.

فرمانده عملیاتی قرارگاه 16 زرهی ادامه داد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از این جهت اهمیت دارد که ما ذهنیت و چیدمان سیاسی دنیا را برهم زدیم.

وی عنوان کرد: ما اقتدار و هیمنه تو خالی صدام را در هم شکستیم، صدامی که کشورهای زیادی از آن حمایت و تجهیزات در اختیارش قرار داده بودند.

محمد شفیعی یاد آور شد: صدامی تلاش می‌کرد تا خرمشهر را از دست ندهد اما در عملیات بیت المقدس که 25 روز طول کشید، رزمندگان و نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی فرمانده شهید صیاد شیرازی توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: رشادت بچه های تکاور نیروی دریایی، ارتش، سپاه خرمشهر، بسیجیان و آحاد ملت ایران موجب شد تا ۳۴ روز بتوانند جلوی پیشروی ارتش عراق را بگیرند و این در حالی بود که ارتش عراق قصد داشت در مدت کوتاهی ایران را تسخیر کند.

فرمانده لشگر 16 زرهی ارتش عنوان کرد: یکی از افتخارات قزوین و مردم قزوین این است که لشکر ۱۶ زرهی در این شهر مستقر است و یکی دیگر از افتخارات ما نیروهای تاثیرگذار لشگر ۱۶ زرهی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بوده است.

امیر شفیعی ادامه داد: لشکر ۱۶ زرهی با سه تیپ خود تحت فرماندهی قرارگاه قدس و فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا عمل کرده و در عملیات آزادسازی خرمشهر بالغ بر ۲۱۲ شهید را تقدیم به این عملیات و آزادسازی خرمشهر کرده است. 

وی توضیح داد: توکل بر خداوند، تکیه بر توان جوانان،  اقتدار بسیار بالای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، تکیه بر همدلی و همراهی مردم عزیزمان همه دست به دست هم داده تا هیچ دشمنی نتواند خیال باطلی در مورد کشور ما داشته باشد و با همه دشمنی ها جمهوری اسلامی ایران ماندگار باقی بماند. 

فرمانده لشکر 16 زرهی در پایان گفت: من به شما این اطمینان را می دهم تا زمانی که نیروهای مسلح توان دارند و خون در بدن دارند برای امنیت، آسایش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران می ایستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول