اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ارائه راهکارهایی برای کاهش ناپایداری کشت دیم در کشور

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: هرچه بتوانیم دانش و مسائل فنی را به مزارع کشاورزان برسانیم می‌توانیم ناپایداری کشت دیم را کاهش دهیم.

ارائه راهکارهایی برای کاهش ناپایداری کشت دیم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین جعفری، صبح امروز در گردهمایی بررسی چالش‌ها، مشکلات و راهکارها در خصوص تولید هسته‌های بذری غلات، علوفه و دانه‌های روغنی دیم و پشتیبانی فنی جهش تولید در دیمزارهای کشور گفت: همایش دیم با حضور ۱۹ استانی که طرح جهش تولید در دیم‌زارها را انجام می‌دهند با میزبانی جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام تهیه شده است که موضوعاتی از قبیل راهکار تحقق برنامه‌هایی که در این طرح وجود دارد در این همایش بررسی می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه این طرح یک طرح اثرگذار در حوزه دیم است و از سال گذشته تا کنون پیشرفت خوبی در سطح کشور داشته است، افزود: تهیه و توزیع محصولات دیم یکی از مهمترین برنامه‌های طرح جهش تولید در دیم‌زارها است لذا هدف از برگزاری این همایش هماهنگی عمده برای تولید هسته‌های بذری در سطح کشور و تبادل بذور میان استان‌ها است.

ناپایداری تولید در مزارع دیم مهمترین مشکل کشور

جعفری ناپایداری تولید در مزارع دیم را مهمترین مشکل کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی توجه به کشت دیم مورد توجه قرار می‌گیرد لذا هرچه بتوانیم دانش و مسائل فنی را به مزارع کشاورزان برسانیم می‌توانیم ناپایداری کشت دیم را کاهش دهیم.

خشنود علیزاده در ادامه این همایش با اشاره به اینکه همایش‌های طرح جهش تولید از سال گذشته به صورت وبیناری انجام می‌شد و امروز برای اولین بار به صورت حضوری در شهرکرد برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش مرور اقدامات همکاران در حوزه جهش تولیدات دیمی در دو مبحث تولید هسته‌های بذری و پشتیبانی فنی است.

انعکاس مشکلات استان به ستاد ملی جهش تولید

رئیس موسسه تحقیقات دیم افزود: قطعاً در این تولید چالش‌ها، مشکلات محلی و کم‌بود اعتباراتی که همیشه نیاز است وجود دارد که در این همایش مطرح می‌شود و پس از بررسی و تایید ضرورتشان این مشکلات به ستاد ملی جهش تولید که هر هفته در معاونت زراعت برگزار می‌شود منعکس می‌شود تا اهدافی که برای جهش تولید در دیم‌زارها مشخص شده را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح تامین‌کننده هسته‌های بذری هستیم که با عملیاتی که در سال جاری آغاز شده جهشی را در تولید طبقات بذری یک تا سه ایجاد شده است که این جهش نویدبخش آن است که آن سطحی را که برای توسعه یافته‌ها و مسایل فنی کشت دیم مدنظر داشتیم محقق می‌شود.

حکم رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ابقا شد

یادآور می‌شود در ادامه این نشست حکم حسن جهانبازی بعنوان رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ سال از سوی دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور ابقا شد.

ابراهیمی، رییس کمیته راهبردی فناوری نانو در استان شد

همچنین عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور به سمت رییس کمیته راهبردی فناوری نانو استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول