اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری مجمع اقتصادی اوراسیا؛ موضوع تحریم محور نشست

مجمع اقتصادی اوراسیا با هدف بررسی تأثیر تحریم‌های جدید بین المللی بر اقتصاد کشورهای عضو در شهر «بیشکک» پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود.

برگزاری مجمع اقتصادی اوراسیا؛ موضوع تحریم محور نشست

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دنیس برداکوف»، کارشناس علوم سیاسی قرقیز گفت: در نشست مجمع اقتصادی اوراسیا که قرار است در شهر بیشکک برگزار شود، کارشناسان علیرغم اقتصادی بودن این مجمع اما مسائل ژئوپلیتیکی را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: در مجموع 20 جلسه برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان موضوعاتی مانند توسعه دیجیتالی شدن، لجستیک، بازارهای مالی و موارد دیگر را مورد بررسی قرار خواهند داد.

به گفته «برداکوف»، کارشناسان همچنین درباره موضوع تحریم‌ها علیه روسیه که بر کل منطقه تأثیر می‌گذارد، بحث خواهند کرد.

وی گفت: مجمع کمیسیون اقتصادی اوراسیا نشستی از کارشناسان با موضوع چگونگی زندگی در شرایط جدید اقتصادی است. چنین جلساتی کاملاً منظم است. انگیزه اصلی نشست مذکور این است که چگونه در شرایط اقتصادی جدید زندگی کنیم، زمانی که بخش قابل توجهی از اقتصاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا آسیب زیادی دیده است.

وی افزود: روسیه، به عنوان بخش قابل توجهی از اقتصاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تا حدی با اقتصاد جهانی، از دریافت ارز نقدی جدا شده است. کاهش جدی در تولید ناخالص داخلی وجود دارد. به هر حال، این امر در مورد همه اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از جمله قرقیزستان صدق می‌کند. بر این اساس، دستور کار اصلی این جلسه در حال حاضر این عنوان شده که با شرایط جدید چه کاری انجام شود. هدف اصلی ایجاد عرضه پایدار کالاهای مصرفی است.

«برداکوف» خاطر نشان کرد در بخشی این انجمن، موضوع توافق بر سر درک مشترک از مسائل ژئوپلیتیک خواهد بود.

وی گفت: اگرچه این نشست کاملاً اقتصادی است، اما اکنون سوء تفاهم ها و تناقضات جدی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود دارد. جامعه و تجارت و مسئولان برنامه های فوری را درک نمی‌کنند و لذا توافق دائم لازم است. بدیهی است که ما در شرایطی هستیم که 5 کشور در مسیر خود حرکت می‌کنند. این تأثیر بسیار قوی بر اقتصاد دارد.

لازم به ذکر است که قرقیزستان در سال 2022 ریاست اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بر عهده دارد.

در این نشست به جز اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، 10 کشور دیگر در این مجمع شرکت خواهند کرد که بیش از 1700 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

از سران کشورهای این سازمان، تنها «قاسم ژامارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان، در این نشست حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول