اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان صنعت مس و دانشگاه

سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه در مجموعه فرهنگی هنری(سینما) آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

برگزاری سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان صنعت مس و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد محمودی مومن‌آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان امروز در سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه در مجموعه فرهنگی هنری(سینما) آزادی شهر سرچشمه با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه و صنعت در زیست‌بوم نوآوری اظهار کرد: شرکت مس در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اولین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه را مقارن با سالروز آزادسازی خرمشهر و تولید اولین آند در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع پژوهش و فناوری مورد اهتمام در صنعت مس بوده است و با برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای تخصصی امیدواریم به الگوهای بزرگ و دستاوردهای ارزش‌آفرین و تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه دست یابیم.

 

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر بیان کرد: اولین تولید آند در سال ۶۱ همزمان با فتح خرمشهر در مجتمع مس سرچشمه صورت گرفت که فتح دیگری بود و افتخار می‌کنیم که ایران از چنین سرمایه‌های ارزشمند علمی برخوردارند.

وی با بیان اینکه این همایش افراد خبره و متخصص در سالی که رهبری سال تولید دانش‌بنیان در راستای پاسخگویی به ندای رهبری انجام شده است، تصریح کرد: تولید مواد معدنی مانند مس، طلا نقره و ...سابقه دیرینه دارند اما دانش‌بنیان نبودند. هرچه علم بیشتر به کمک صنعت آمد و صنعت دانش‌بنیان‌تر شد بهره‌وری از منابع عظیم خدادادی بهتر و گسترده‌تر شد.

عسکری با اشاره به آیات و روایات علم و عمل را با هم دانست و گفت: اگر این دو از هم جدا شوند نابود می‌شوند، علمی که در صحنه عمل بروز نکند و به کمک عمل نیاید هر دو خنثی می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر صنعت با دانشگاه هماهنگ باشد بسیاری از نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و...برآورده می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول