اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سگ‌گردانی در شهر ممنوع!/ از جهاد تبیین تا عملیات میدانی در «النگدره»

مطالبه‌گری به حق مردم دارالمومنین شهر گرگان از دستگاه‌های فرهنگی منجر به خرسندی مردم از اقدامات قاطعانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی و سگ‌گردانی در فضای «النگدره» شد.

سگ‌گردانی در شهر ممنوع!/ از جهاد تبیین تا عملیات میدانی در «النگدره»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم شهیدپرور و دارالمومنین شهرستان گرگان از اقدامات اخیر مسولین در النگدره ابراز شادمانی و خرسندی کردند و خواستار این هستند که در ناهارخوران و نیز در سطح شهر با بدحجاب برخورد قاطعانه شود.

چند وقتی است که دیدن عده‌ای قلیل هنجارشکن در گرگان دل مردم ولایتمدار را جریحه‌دار کرده بود وقتی تعداد انگشت‌شمار بدحجاب در سطح شهر خودنمایی می‌کردند دل هر مومنی به درد می‌آمد اما اقدام تحسین‌برانگیز دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شادی و شعف را به قلب مردم این شهر هدیه کرد.

مردم خواستار این هستند که حتی یک بدحجاب نیز در سطح شهر جولان ندهد این زیبنده شهر دارالمومنین گرگان نیست که حتی یک هنجارشکن اجتماعی در سطح شهر داشته باشیم مردم از دستگاه‌های متولی می‌خواهند که با مدیریت جهادی و انقلابی با هنجارشکن‌ها برخورد کنند.

وقت آن رسیده که دستگاه‌های متولی از پشت میز مسوولیت برخاسته و در کف میدان حضور موثر داشته باشند تجربه نشان داده بسنده کردن به نصب بنرهای غبار گرفته در سطح شهر دیگر جواب نمی‌دهد و آن تاثیرگذاری لازم را ندارد باید در حوزه فرهنگی یک جراحی بزرگ اتفاق بیفتد و به حرکت‌های میدانی روی بیاورند.

اتفاقات خوشایند در حوزه عفاف و حجاب نتیجه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مردان بی‌ادعایی است که با داشتن مسوولیت سنگین در تامین امنیت، آرامش و آسایش را با کاهش آسیب‌های اجتماعی به مردم هدیه می‌دهند در این میان صحبت‌های محمود اسپانلو «دادستان عمومی مرکز گلستان» و علی تجری« فرمانده انتظامی شهرستان گرگان» در حوزه عفاف و حجاب شنیدنی است.

*اجرایی کردن «طرح ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در گرگان

محمود اسپانلو در حوزه تقویت معروفات و کاهش منکرات در جامعه تصریح کرد: دستگاه قضایی با همکاری پلیس طرح ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از هفته گذشته در «النگدره» اجرایی کرده است.

دادستان عمومی مرکز گلستان با تاکید بر اینکه سگ‌گردانی در «النگدره» باعث نارضایتی مردم دارالمومنین گرگان شده است، ابراز کرد: دستگاه قضایی از طرح ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند اقدام پسندیده مسوولان شهری برای ایجاد فضای پیاده‌روی در «النگدره» جای تقدیر دارد اما وجود عده‌ای قلیل از افراد با سگ‌گردی و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی باعث نارضایتی و نگرانی مردم این شهرستان شد

وی با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اعتراض‌هایی که از سوی مردم در این زمینه صورت گرفت تصمیم گرفته شد تا با سگ‌گردانی ورود جدی کنیم و با متخلفان برخورد شود.

*سگ‌گردانی در شهر ممنوع است

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از ممنوعیت سگ‌گردانی در گرگان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با هرگونه اقداماتی که خلاف شئونات اسلامی و ناهنجاری‌های اجتماعی شود از جمله بدحجابی و سگ‌گردانی برخورد می‌کنیم.

علی تجری با تاکید بر اینکه بدحجابی یکی از اثرات هجمه فرهنگی دشمن است بر لزوم توجه به این مهم تاکید و خاطرنشان کرد: نحوه پوشش باید متناسب با فرهنگ و شئونات اسلامی باشد بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا و مردم دارالمومنین گرگان از وضعیت آشفته حجاب در جامعه راضی نیستند یکی از رسالت‌های پلیس تامین امنیت جانی و آسایش روانی جامعه است در این عرصه باید جلوی جولان اتفاقات ضدفرهنگی که روح و جان مردم را آزار می‌دهد، مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد فقط مصادیق اقتصادی ندارد، گفت: فساد فرهنگی خودش بسترساز فساد اقتصادی است چراکه اگر فرهنگ در اولویت باشد بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم را شاهد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: پلیس بر خود فرض می‌داند در این حوزه مطالبه‌گری عمومی که جزو رسالت‌های مهم پلیس است مقتدرانه ورود پیدا کند توصیه می‌کنیم که مردم از پوشش‌های زننده و نامناسب عرف بپرهیزند و خانم‌ها از کلاه برای داشتن حجاب در مکان‌های عمومی استفاده نکنند.

به گزارش فارس، برنامه‌های ضرب‌الاجلی در حوزه عفاف و حجاب و پیگیری مستمر آن از سوی مردم و مسوولان نهایتا منجر به برچیده شدن منکرات از سطح جامعه خواهد شدکه این اقدامات خوب از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضا را باید به فال نیک گرفت و منتظر اقدامات جامع و فراگیر سایر دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه باشیم چراکه قطعا توجه به فرهنگ نفع آن بیشتر به سمت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹//م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول