اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

توانایی تولید سالانه بیش از یک میلیارد سرسوزن در کشور/ نیازی به واردات نداریم

مدیر عامل شرکت وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: هیچ نیازی به واردات سر سوزن نداریم.

توانایی تولید سالانه بیش از یک میلیارد سرسوزن در کشور/ نیازی به واردات نداریم

احد نور محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره جزئیات وقوع حریق در خط مونتاژ سوزن کارخانه و راه اندازی مجدد خطوط مونتاژ و خودکفایی در این زمینه اظهار داشت: سالنی که آتش سوزی اتفاق افتاد دارای ۶ خط تولید اصلی است.

مدیر عامل شرکت تولید سرسوزن با بیان اینکه  یکی از خطوط تولید مربوط به سر سوزن تنها ۲۰ درصد آن دچار حریق شده بود، تاکید کرد: به هیچ عنوان سایر خطوط دچار حریق یا آسیب نشده‌اند.

مدیر عامل شرکت زیرمجموعه وزارت بهداشت گفت: این حادثه در ۵ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد و ظرف ۵ روز کاری مجوز لازم از بیمه گرفته شد و خوشبختانه در مدت بسیار کوتاهی خط تولید دوباره به مدار تولید باز خواهد گشت.

نور محمدی خاطر نشان کرد: این شرکت تامین کننده اصلی در کل کشور محسوب می‌شود. نکته‌ای که قابل توجه بوده این است که ما ۳ خط تولید سر سوزن داریم که و ظرفیت این خطوط در سال حدود یک میلیارد و دویست میلیون عدد است و نیاز کل کشور با حساب مصرف خود شرکت برای تولید سرسوزن و سایر سرنگ سازان حدود ۸۰۰ میلیون است. 

وی یاد آور شد: کارخانه همواره یکی از خطوط تولید را به عنوان خط پشتیبان یا  ‌Back up در نظر گرفته  است تا در خط تولید با مشکلی مواجه نشویم و در صورت حوادث احتمالی سریع بتوان خط جایگزین را استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت زیرمجموعه هیأت امنای صرفه جویی ارزی با تاکید بر اینکه از لحاظ تولید به هیچ عنوان مشکی نداریم، و تمهیدات لازم اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: کل نیاز کشور به طور کامل هم برای کارخانه و هم برای سرنگ سازان قابل تامین است. و خط تولید دچار آتش سوزی نیز درحال تعمیر بوده و ظرف یک ماه آینده به روال عادی بازگشته و قابل استفاده است.


نور محمدی با تاکید بر اینکه در کشور هیچ نیازی به واردات سرسوزن احساس نمی‌شود و نیست گفت: ظرفیت تولید خط حدود یک و نیم برابر نیاز کل کشور ایران است و حتی با یک خطی که فعلا در حال تعمیر در نظر گرفته نشود حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ میلیون عدد سرسوزن را می توانیم تولید کنیم در حالی که کل مصرف کشور ما حدود ۸۰۰ یا نهایتا ۸۵۰ میلیون در شرایط اوج کرونا بود که واکسیناسیون بسیار مورد استفاده قرار گرفت.


وی بیان کرد: متاسفانه برخی شرکت‌ها و افراد سودجو به دنبال منفعت شخصی هستند به بهانه‌های مختلف و علیرغم  وجود سرسوزن کافی در داخل کشور تلاش می‌کنند با ایجاد شایعاتی مبنی بر کمبود اقدام به واردات سرسوزن کنند.
 
وی افزود: هیچ نیازی به واردات سر سوزن نیست چراکه  کاملا خودکفا هستیم و از طریق تولید داخل نیاز کشور قابل تامین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول