اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روحانیون با هشت محور در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روحانیت در هشت قالب هدایتگری، پشتیبانی از جنگ، جلب حمایت های مردمی، حضور در نقش رزمنده، تبلیغ و روشنگری، فعالیت های تخصصی، فرماندهی و فعالیت های گمنام در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

روحانیون با هشت محور در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانیون در آستان شیخ صدوق شهرری اظهار کرد: مهمترین محور نقش آفرینی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، نقش کلانی بود که هدایت کل جامعه را بر عهده داشت و مختص امام و مسئولان طراز اول بود.

وی گفت: در راس این هدایت و تاثیرگذاری امام خمینی(ره) حضور داشت که با یک دستور، تمام مردم و رزمندگان برای انجام آن بسیج می شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمونه بارز این تبعیت از فرمان امام راحل حمله دشمن به منطقه مهران پس از اعلام آتش بس است، افزود: مقابله با نیروهای بعثی و منافقان، نیاز به ۷۰ گردان داشت و فقط ۲۳ گردان داشتیم.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان کرد: با تمام کسری هایی که وجود داشت، زمانی که امام خمینی(ره) اعلام کرد که مهران باید به هر قیمتی آزاد شود، تمام معادلات بهم ریخت و همه احساس کردند که فرمان امام زمان را برای این کار دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: بازپس‌گیری مهران جنگ عاشورایی بود و تاثیر تبعیت از ولایت را نشان می دهد، در صورتی که در آن شرایط هر مسئول طراز اولی چنین دستوری می داد، امکان تبعیت وجود نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که قدرتی بالاتر از ولایت در ایران اسلامی نیست و از همین رو نیز رهبری را در این زمینه  مورد هدف توطئه های خود قرارداده است.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: با همین هدف، دشمنان در هر مقطعی و با هر اتفاقی مانند حذف یارانه ها و آزادسازی قیمت ها، در سیبل نخست خود، رهبر معظم انقلاب را قرار می دهند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس، جنگی نابرابر بین ملت ایران و تمامی جهان بود و روحانیت ۷۰ نقش مختلف در عرصه جنگ میان رزمندگان ایران و رژیم بعثی عراق برعهده داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس معنوی بود، افزود: همه دنیا از خواری و زبونی ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داشت و می دانست که این عرصه پس از پیروزی و استقرار نظام جمهوی اسلامی متحول شده است.

حجت الاسلام ذوالنوری به هشت محور اصلی نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: روحانیت نقش کلان هدایت و رهبری جامعه، پشتیبانی از جنگ و جلب حمایت های مردمی، حضور در نقش رزمنده، تبلیغ و روشنگری، فعالیت های تخصصی مانند تخریب چی و راننندگی تانک، فرماندهی، فعالیت های گمنام و بدون عنوان روحانی را بر عهده داشت.

وی با اشاره به شهادت چهار هزار روحانی عنوان کرد: علاوه بر این تعداد، ۱۴۹ روحانی اهل تسنن، ۴۸ نفر شهید بین الملل، ۱۱۱ نفر شهید ترور و تعداد قابل توجهی جوان و طلبه بدون عنوان روحانیت در جبهه جنگ حاضر شدند و به شهادت رسیدند.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه این یادواره در راستای کنگره چهار هزار شهید روحانی سراسر کشور امروز برگزار شد، گفت: در شهرستان های استان تهران ۱۳۸ شهید طلبه تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم.

وی با بیان اینکه نقش طلاب علوم دینی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بدون شک برجسته است، خاطرنشان کرد: در همه پهنه جمهوری اسلامی ائمه جمعه و جماعات نقش تبلیغی و اهمیت مبارزه را برای مردم تبیین می کردند.

 در پایان این مراسم از تعدادی خانواده شهید طلبه و روحانی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول