اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رشد ۸ درصدی میزان مصالحه و سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از رشد ۸ درصدی میزان سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اخذ رضایت در ۴۹ مورد قصاص و سازش در بیش از ۵ هزار پرونده از جمله نتایج پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان امسال بود.

رشد ۸ درصدی میزان مصالحه و سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در بخش دوم نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز در این جلسه به ارائه آماری از عملکرد این مرکز در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: میزان پرونده‌های رسیدگی‌شده در شوراهای حل اختلاف طی سال گذشته، ۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۳۴ مورد بود .

وی افزود: میزان پرونده‌های ارجاعی از ناحیه محاکم و دادسراها در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۶۴۶ هزار فقره و میزان پرونده‌هایی که به صورت اختیاری به شوراهای حل اختلاف آورده شد ۲۴۹ هزار پرونده بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه، میزان مصالحه و سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰ را قریب به ۴۰ درصد عنوان کرد که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۸ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نتایج پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان سال جاری، اظهار کرد: اخذ رضایت در ۴۹ مورد قصاص، آزادی ۶۹۲ زندانی مالی با مجموع بدهی ۱۸ میلیارد تومان، سازش در ۵  هزار و ۲۵۸ پرونده و همچنین صلح در ۴۷۴ پرونده مربوط به اختلافات قومی و قبیله‌ای، از نتایج پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان امسال بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول