اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آسیب‌های اجتماعی ره‌آورد خوش‌نشینان در گیلان

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به ره‌آورد فرهنگ رفاه و تجملات از سوی خوش نشینان در مناطق مختلف گیلان به ویژه روستاها گفت: خوش‌نشینان تجملات خود را نمایش می‌دهند و اختلاف سطح طبقاتی برای بومی‌ها فشار تحمیل می‌کند که موجب آسیب‌های مختلف برای جوانان برای رسیدن به آن هدف را فراهم می‌کند.

آسیب‌های اجتماعی ره‌آورد خوش‌نشینان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی امروز در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش رحیم آباد در سالن اجتماعات آموزش و پرورش با حضور دهیاران و شوراهای این بخش اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی منجر به رسیدن مبنایی می‌شود تا نقاط ضعف و قوت‌ها بیشتر دیده شود و همگی باید خود را مقید به اجرای این مبناها کنیم.

وی با بیان اینکه اموال و دارایی‌ها، ثروت عمومی حتی خصوصی همه مایه حیات هستند و نمی‌توان این اموال را به دست کسانی که اهلیت ندارند سپرد، افزود: اموال عمومی را باید به دست کسانی سپرد که با تصمیمات خود مصالح عموم مردم را تامین و اموال مردم را برای آیندگان حفظ کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مدیران دلسوز و کارآمد نیاز جامعه امروز ماست، گفت: در اجرای قوانین طرح هادی قانونگذار مولفه‌هایی آورده که مصالح روستایی و آینده نسل این جامعه دیده شده و مطابق افزایش سرانه نفوس، محدوده طرح هادی نیز افزایش می‌یابد و تغییر کاربری هکتاری امکان‌پذیر نیست. 

وی با اشاره به مهاجرت غیربومی‌ها به استان گیلان بیان کرد: در بازدید از بخش رحیم آباد دیدم که بالای کوه ویلا ساخته شده، متاسفانه عده‌ای با تغییر کاربری‌ها شرایط خوش‌نشینی سودجویان را در جای وسیع فراهم می‌کنند این افراد سند را از کجا آورده‌اند؟ درد روستایی این است که چطور افرادی براحتی جایی که امکان ندارد ساخت‌وساز می‌کنند اما قسمتی از این امکان برای او فراهم نیست. 

آسیب‌های اجتماعی ره‌آورد خوش‌نشینان در گیلان
خلیلی با اشاره به ره‌آورد فرهنگ رفاه و تجملات از سوی خوش نشینان در مناطق مختلف گیلان به ویژه روستاها تصریح کرد: خوش‌نشینان تجملات خود را نمایش می‌دهند و اختلاف سطح طبقاتی برای بومی‌ها فشار تحمیل می‌کند که موجب آسیب‌های مختلف برای جوانان برای رسیدن به آن هدف را فراهم می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به سمت کسانی می‌رود که از افراد روستایی استفاده می‌کند و زمین او را می‌گیرد ودر مراکز با روابط ناسالم مجوز می‌گیرد و می‌سازد، گفت: نیاز داریم به این نتیجه برسیم که با تصمیمات خود مصالح جمع را ببینیم اما مصالح جمع را برای چند نفر  نابود نکنیم و بگوییم حاکمیت ظلم کرده است. 

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه عده‌ای با تغییر کاربری‌ها برای سرزمین ما نیات شومی دارند، افزود: افراد سودجو تلاش دارند تا روستائیان را مقابل نظام قرار دهند و میان این درگیری منفعت عظیمی می‌برند. 

وی با اشاره به اینکه طرح بازنگری برای غیربومیان سودجو نیست که هکتارها را بگیرند و روستائیان بهره‌ای نداشته باشد، بیان کرد: برداشت شن و ماسه برای عمران شهرها و روستاها لازم است اما مجوز شن و ماسه برای کیست؟ چه حجم برداشت می‌کند؟ یک ماشین برای عمران روستا و هزار ماشین برای منفعت برخی است؟ دستگاه قضا مقابل غارتگران و سودجویان محکم ایستاده است. 

هشدار رئیس کل دادگستری گیلان به غارتگران برداشت‌های غیرمجاز 
خلیلی با اشاره به اینکه عده‌ای مقابل دستگاه قضا قرار گرفته‌اند و ذهن‌ها را مخدوش می‌کند که جلوی پیشرفت استان را گرفته‌ایم، گفت: ما اصرار داریم که گیلان استانی است که عقب مانده و این عقب ماندگی باید جبران شود.

وی با تاکید بر لزوم همراهی شوراها و دهیاران با دستگاه قضا افزود: ما از شما همراهی می‌خواهیم چون تا نباشید نمی‌توانیم این مسیر سخت را پیش برویم و به افق‌های خود برسیم، این قدرت ملت است که به ما نیرو می‌دهد و ما این نیرو را می‌گیریم و پیش می‌رویم. 

گفتنی است حوزه پسماند، طرح هادی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و زیست بوم از مهم‌ترین مباحث مورد بررسی نشست امروز بوده که توسط شوراها و دهیاران بخش رحیم آباد مطرح شد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به اینکه در دفن پسماندها باید مسائل زیست محیطی رعایت شود تا آسیبی به زیست بوم منطقه وارد نشود، اظهار کرد: تفکیک زباله خشک وتر از مبدا باید به طور جدی مورد اهتمام قرار گیرد. 

احمد آقایی منشا آب‌گیری تصفیه خانه طول لات را چشمه سفید آب دانست و گفت: هدف از تاسیس این تصفیه خانه جلوگیری از بحران آب شرب است و فاز تکمیلی آن با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بهتری انجام خواهد شد. 

به گفته وی، این تصفیه خانه، آب شرب بیش از ۶۰ هزار خانوار را تامین می‌کند و تاکنون ۷۵ درصد از آن ساخته شده و مدیران متولی مکلف شده‌اند تا پایان سال آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند تا دغدغه شهروندان در این خصوص مرتفع شود. 

 

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز به همراه تعدادی از مسؤولان قضایی و مدیران استانی از محل دفن پسماند و همچنین تصفیه خانه اضطراری روستای طول لات بخش رحیم آباد شهرستان رودسر بازدید کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول