اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

طوفان گردوخاک بیش از ۸۰۰۰ شهر و روستا در سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوخاک روز گذشته در اکثر بخش های استان سیستان و بلوچستان کاهش دید را به همراه داشت.

طوفان گردوخاک بیش از ۸۰۰۰ شهر و روستا در سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

محسن حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه تمامی استان درگیر طوفان گردوخاک و غبار شده است اظهار کرد: شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، ایرانشهر، خاش، نیکشهر، سراوان، مهرستان، چابهار و راسک نیز با پدیده ی کاهش دید مواجه شده اند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میزان دید قابل قبول افقی ۱۰۰۰۰متر است، گفت: طوفان در شمال استان دید افقی را در زهک به ۱۰۰ متر و در زابل به ۱۵۰ متر هم کاهش داده است.

این مسؤول کمینه دید افقی در زاهدان را ۳۰۰ ، ایرانشهر، مهرستان و نیکشهر ۵۰۰ ، خاش ۲۰۰ ، سراوان و میرجاوه ۱۰۰۰، نصرت آباد ۱۵۰۰، چابهار ۳۰۰۰ و راسک را ۵۰۰۰ متر اعلام کرد.

وی وجود این گرد و غبار را برای گروه های سنی آسیب پذیر خطرناک توصیف کرد و افزود: خشکسالی های شمال استان و در پی آن خیزش گرد و خاک، میتواند برای کل استان تهدید آمیز باشد و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول