اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگیری عامل هتک حیثیت دانشجویان در سمنان

رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری متهم سایبری خبر داد که با ساخت اکانت‌های جعلی باعث هتک حیثیت تعداد زیادی از دانشجویان شده بود.

دستگیری عامل هتک حیثیت دانشجویان در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از شناسایی و دستگیری متهم سایبری خبر داد که با ساخت اکانت‌های جعلی باعث هتک حیثیت تعداد زیادی از دانشجویان شده بود.

وی گفت: با مستندات ارائه شده توسط شاکیان پرونده مشخص شد، متهم با ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز به آنها کرده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس فتا، پی‌جویی پرونده را در دستور کار قرار دادند و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده این مجرم سایبری شناسایی شد.

فدائیان از دستگیری متهم با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد و افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا با بیان مطالب غیرمرتبط منکر هرگونه ارتباط با پرونده شد که با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

وی با تأکید به اینکه برخی کاربران فضای سایبری به‌صورت آگاهانه یا ناآگاهانه به ساخت پروفایل جعلی و انتشار مطالب کذب، سبب هتک حیثیت سایران می‌شوند، تصریح کرد: این موضوع بر اساس قانون جرم قلمداد می‌شود و مجازات لازم برای آن تعیین شده است و مجرمان سایبری بدانند که انجام اعمال مجرمانه در فضای مجازی از چشمان تیزبین کارآگاهان پلیس فتا پنهان نخواهد ماند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران خواست تا از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول