اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کنگره 113 شهید روحانی استان سمنان برگزار می‌شود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان از برگزاری کنگره 113 شهید روحانی استان سمنان در روز 6 خرداد امسال در شاهرود خبر داد.

کنگره 113 شهید روحانی استان سمنان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به حضور ممتاز روحانیان در زمان دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیان در زمان جنگ حرکت را آغاز و دیگر رزمنده‌ها را به ایستادگی دعوت می‌کردند و به تعبیر سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، روحانیان در جنگ پرچمدار بودند.

وی بیان کرد: آنها بعد از جنگ هم در عرصه‌های متفاوت چون مبارزه با ویروس کرونا، بلایای طبیعی سیل، زلزله و.. در کنار مردم بوده‌اند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: 61 گروه جهادی در استان سمنان داریم که همزمان با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن بخش‌های مختلف جامعه، طلاب همگام با جهادگران سلامت وارد میدان شدند و با درخشش طلاب موفقیت‌های زیادی در این عرصه ایجاد شد.

حسینی‌دیباجی با اشاره به مسؤولیت‌های خطیر شهدای روحانی در زمان جنگ بیان کرد: روحانیان در زمان دفاع مقدس و جنگ مسؤولیت‌هایی از جمله رئیس تبلیغات و معاون فرهنگی، فرمانده گردان و ... را بر عهده داشتند؛ شهید سیدابوالقاسم داودالموسوی، نماینده مجلس و شهید عبدوس در جنگ رئیس تبلیغات بودند و با حضور خود در جنگ، ضمن بیان معارف الهی، رزمنده‌ها را به صبر و مقاومت تشویق می‌کردند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی گفت: در استان سمنان، سه هزار و 900 شهید داریم و از این تعداد، 113 نفر از شهدای روحانی و 10 نفر مفقودالاثر هستند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: کنگره 113 شهید روحانی استان سمنان در روز 6 خرداد سال جاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

حسینی‌دیباجی بیان کرد: کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی کشور در روز چهارم خرداد سال جاری در مصلی شهر قم با سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حضور خانواده‌های شهدای روحانی و برپایی نمایشگاهی از آثار شهدای طلبه برگزار می‌شود.

وی گفت: 25 کتاب و پنج مستند پیرامون زندگی 113 شهید طلبه استان در نمایشگاه کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی در محل مصلای قم به نمایش گذاشته می‌شود.

حسینی‌دیباجی؛ دیدار با خانواده شهدای روحانی را یکی از اقدامات قبل از برگزاری کنگره بیان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در راستای برگزاری اجلاسیه استانی و ملی، برپایی نمایشگاه پیرامون زندگی شهدای روحانی استان در مصلی شهر قم، پخش مستندها از سازمان صداوسیما، فضاسازی میادین شهرها، فعالیت در فضای مجازی، فضاسازی رسانه‌ای و... از دیگر اقدامات برگزاری کنگره است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر ترویج سبک زندگی شهدای روحانی تصریح کرد: برگزاری نکوداشت و یادواره شهدای روحانی، تألیف کتاب، تهیه مستند، دیدار با خانواده شهدا، فعالیت‌های رسانه‌ای و... از راهکارهای مؤثر در بازگویی سبک زندگی ساده شهدای روحانی است و باید به این امر در جامعه بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول