اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

منتظری: وضعیت اقتصادی قابل دوام نبود و نیازمند اصلاحات اساسی بود

دادستان کل کشور با اشاره به نقش پررنگ مردم، رهبران و علما در پیدایش و استمرا انقلاب، گفت: وضعیت اقتصادی قابل دوام نبود و نیازمند اصلاحات اساسی بود، بنابراین تحمل و همکاری مردم و هدایت مدیران در انجام اصلاحات و با کمترین آسیب می‌تواند به شکوفایی اقتصادی بینجامد.

منتظری: وضعیت اقتصادی قابل دوام نبود و نیازمند اصلاحات اساسی بود

 به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در اجلاسیه شهدای حقوقدان استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و ایلام که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فضای معنوی و نورانی مجالس شهدا به ما کمک خواهد کرد که در درون خود با ارواح شهدای گران‌قدر پیمان ببندیم و خدا را بر این عهد خود گواه بگیریم که از پویندگان راه شهدا و از حافظین ارزش‌های انقلاب اسلامی و مردم باشیم.

وی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و نیز گرامیداشت فرا رسیدن حماسه غرور‌آفرین آزادسازی خرمشهر و اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: خصوصیت بارز و برجسته مردم استان کرمانشاه و دیگر مناطق مرزی در دفاع از انقلاب و نظام و کشور در دوران دفاع مقدس بیش از سایر مناطق نمایان است و حماسه‌هایی که مردم این مناطق آفریدند خاتمه آن در عملیات غرور‌آفرین مرصاد بود که دشمن را زمین‌گیر کردند و به ذلت و خواری کشاندند که هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش مردم در دوران انقلاب، خاطرنشان کرد: نقش مردم در پیدایش و استمرار انقلاب بی‌بدیل است و در همین مسیر عده‌ای بودند که در هدایت مردم نقش‌آفرینی کردند و آن‌ها را به سمت ارزش‌ها سوق دادند و آن علما بودند.

منتظری افزود: نقش علما در زمان اختلاف‌افکنی دشمن در میان اقوام و مذاهب و رفع این اختلافات پررنگ‌تر است، چرا که از بهره‌برداری‌های شوم دشمن جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ هیچگاه ندیده‌ایم نقش مردم و رهبران و علما در پیدایش و استمرا یک انقلاب این قدر پررنگ باشد و به همین خاطر نمونه انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا دیده نشده و نخواهد شد و این‌ها همه به برکت اسلام و شهدا و ارزش‌های برخاسته از آن‌ها است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به دیگر تحرکات شوم دشمنان به‌خصوص بعد از انقلا ب و جنگ که بارزترین آن‌ها تهاجم فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: انقلاب ما در طول ۴۴ سال که با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده است و در همه آن‌ها هدایت و روشنگری حضرت امام و مقام معظم رهبری و هدایتگری های حکیمانه ایشان در کنار حضور ملت توانست از تمام گردنه‌های خطر عبور کند.

منتظری بیان کرد: دشمن نیز در تمام این سال‌ها از همه ترفندها برای ضربه‌زدن به انقلاب و مردم استفاده کرده است و یقینا بعد از این نیز دست نخواهد کشید، بنابراین جوان‌های ما باید با بصیرت دینی و انقلابی راه شهدا و حفظ ارزش‌های انقلاب را که سرمایه‌های بسیاری برای بدست آوردن آن‌ها داده‌ایم را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه گذاری‌های دشمن گرفتن هویت جوانان است، اضافه کرد: بنابراین جوانان به وظایف ملی، مذهبی و دینی خود عمل کنند و با روشن‌بینی به مقابله با دشمن بپردازند. بیشترین حربه و ضربه دشمن به جوان‌های ما از طریق فضای مجازی بوده که از آن طریق هویت، اخلاق  و شرف جوان‌ها را نشانه رفته است و می‌خواهد آن‌ها را به بی‌هویتی بکشاند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: جبهه دیگر دشمن برای ضربه‌زدن به نظام جبهه اقتصادی است و با تحریم‌های ظالمانه و تنگ کردن معیشت مردم قصد دارد مردم را در مقابل نظام قرار دهد و فلسفه و اساس تحریم‌ها نیز همین است که مردم تحمل خود را از دست دهند اما یقینا مردم با مقاومت خود درس بزرگی به دشمن خواهند داد چنان‌که شهدای عزیز ما در جبهه جنگ همین کار را کردند.

منتظری با مخاطب قرار دادن همه ملت ایران، تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما بسیار خطیر بوده و آن شناخت دشمن و برنامه‌های آن‌ها است که با برنامه‌ریزی دقیق و متناسب، به مقابله و مواجهه با آن بپردازیم.، بنابراین آنچه مهم و مسلم بوده بصیرت و آگاهی مردم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادی اخیر در کشور، یادآور شد: اصلاحات اقتصادی از ضروریات جامعه بود. بدون شک این اصلاحات ممکن است مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد. این اصلاحات در دولت قبل نیز مطرح بود و مقام معظم رهبری در آن دوره با تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا بر وضعیت اقتصادی مردم و سامان دادن به آن تاکید داشتند و نیز بر اصلاح برخی امور از جمله بانکی، بودجه و تنگاهای اقتصادی مردم تاکید کردند، اما متأسفانه کار اساسی انجام نشد.

دادستان کل کشور با اشاه به اینکه آن وضعیت اقتصادی قابل دوام نبود و نیازمند اصلاحات اساسی بود، ابراز کرد: اصلاح اقتصادی نیز مشکلات خاص خود را دارد و باید تحمل کرد و از مدیران اقتصادی و دولتمردان نیز انتظار می‌رود اصلاحات را با کمترین آسیب به مردم و به‌خصوص قشر ضعیف به سرانجام رسانند بنابراین تحمل و همکاری مردم و هدایت مدیران در انجام اصلاحات و با کمترین آسیب می‌تواند به شکوفایی اقتصادی بینجامد.

رونمایی از پوستر اجلاسیه و آلبوم و لوح یادبود شهدا و نیز تجلیل از خانواده‌های شهدای حقوق‌دان بسیجی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این اجلاسیه با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول