اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صرفه‌جویی جدی گرفته نشود آب قطع می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود با قطعی آب مواجه خواهیم شد گفت: جهاد کشاورزی با آموزش و ترویج از کشت پر‌آب‌بر جلوگیری کند.

صرفه‌جویی جدی گرفته نشود آب قطع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب‌ها، تاسیسات و مجاری آبی استان با بیان اینکه ما در یک تنش آبی بسیار شدید قرار داریم و باید مردم، همراهی لازم را در بخش کشاورزی و آب شرب داشته باشند اظهار کرد: نزولات آسمانی و ذخایر آبی به شدت در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه اگر در تابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با قطعی آب مواجه هستیم گفت: در حوزه سرزمینی خودمان منابع قابل اتکایی نداریم و به این دلیل مجبور شدیم انتقال آب از سد تالوار را انجام دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، در ۱۷ سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت داشته و شرکت آبفا و آب‌منطقه‌ای شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

وی تأکید کرد: ۴۰ درصد باقیمانده انتقال آب از سد تالوار به همدان ابعاد فنی پیچیده دارد و همکاران ما در حال تلاشند تا اقدامات لازم در حوزه حفاری، لوله‌گذاری و نصب پمپ‌ها را انجام دهند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه عدم توجه به تامین آب شرب پایدار برای شهر همدان باعث شده میزان استفاده از منابع زیرزمینی افزایش پیدا کند و منابع استان را در خطر قرار دهد تصریح کرد: دولت سیزدهم به طور جدی عزمش را جزم کرده که مسئله آب شهر همدان مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فنی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است با موانعی مواجه شود گفت: پس از انتقال آب تالوار، باید به فکر تامین منابع پایدارتری باشیم؛ چون اگر مصرف آب را مدیریت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار همدان با بیان اینکه انتظار داریم بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، با انجام اقدامات لازم از کشت گیاهان پر‌آب‌بَر جلوگیری کند گفت: چند ماه سخت را پیش رو داریم و باز هم تاکید می‌کنم اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود با قطعی آب مواجه خواهیم شد؛ چون منابع ما محدود است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول