اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بزرگترین چرخ و فلک کشور در بوشهر افتتاح شد/ استفاده رایگان یک هفته‌ای

بزرگ‌ترین چرخ و فلک ایران به طول ۷۵.۵ متر در بندر بوشهر به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین چرخ و فلک کشور در بوشهر افتتاح شد/ استفاده رایگان یک هفته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بزرگ‌ترین چرخ و فلک ایران به طول ۷۵.۵ متر شنبه‌شب در آئینی با حضور شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار بوشهر به بهره‌برداری رسید.

حسین حیدری شهردار بندر بوشهر در این آئین اظهار کرد: در ابتدا از شهروندان عذرخواهی می‎کنم که به دلیل ازدحام جمعه نتوانستیم آن طور که باید و شاید از آنها میزبانی کنیم و با این شرایط به شهروندان قول می‌دهم که از محل مساعدت شهرداری، فردا به مدت یک هفته بتوانند رایگان از این چرخ و فلک استفاده کنند.

وی گفت: پروژه چرخ و فلک بوشهر با چشم انداز زیبا درکنارساحل دریای خلیج فارس یک جاذبه گردشگری بسیار دیدنی برای شهر بوشهر خواهد بود. شمار کابین‎‌های چرخ و فلک ۴۲ کابین است که به دلیل بادهای موسمی در این فصل تنها ۲۲ کابین بارگیری خواهد شد.

شهردار بندر بوشهر ادامه داد: شهر بوشهر امسال در حوزه شهری شاهد تحولات عمران و فرهنگی خواهد بود و بزودی نیز پلاژ بانوان در جوار پارک دانشجو به بهره‌‎برداری خواهد رسید.

سید حسین صفوی سرمایه‌گذار پروژه چرخ و فلک بوشهر گفت: طول این سازه در ۷۲ متر (با احتساب صاعقه‌گیر ۳.۵ متری به ۷۵.۵ می‌رسد) و با ۴۲ کابین ۶ نفره است که با این حساب مجموع ظرفیت آن ۲۵۲ نفر است.

وی افزود: این چرخ و فلک شامل چهار موتور و گیربکس و هر کدام دارای موتور نیرو محرکه پنج کیلووات است که این چرخ و فلک را به حرکت در می‌آورد. ۲۰ کیلووات موتوری که این سازه را می‌چرخاند از استحکام و تعادل لازم برخوردار است.

این سرمایه‌گذار  اظهار کرد: چرخ و فلک پارک مشهد که از آن به عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور یاد می‌شود نیز ۶۸ متر ارتفاع دارد که با احتساب ارتفاع سطحی که چرخ و فلک روی آن احداث شده به ۸۰ متر می‎‌رسد ولی سازه چرخ و فلک بوشهر به تنهایی ۷۲ متر ارتفاع دارد که با صاعقه گیر ۳.۵ متری به ۷۵.۵ می‎‌رسد.

صفوی ادامه داد: مجموع در پروژه چرخ و فلک بوشهر ۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای راه‌اندازی نیز چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: از مجموعه ۲۶ میلیارد تومان یاد شده ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و مابقی توسط شهرداری بندر بوشهر تامین شده است.

به گزارش فارس، عملیات احداث بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور در بوشهر به ارتفاع ۷۵ متر و با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در سال ۹۵ آغاز شد و به‌رغم قول‌های چندباره برای افتتاح، شب گذشته در ساحل نیلگون خلیج فارس در بندر بوشهر به بهره برداری رسید.

گفتنی است، بلیط چرخ و فلک برای هر نفر به ازای سه چرخش، ۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

 


انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول