اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بن سلمان درباره لبنان

رئیس جمهور فرانسه با ولی‌عهد عربستان سعودی درباره وضعیت لبنان و برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بن سلمان درباره لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون و بن سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی خواستار اجرای اصلاحات ساختاری در لبنان در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، شدند.

ماکرون و بن سلمان در این تماس تلفنی بر ضرورت اجرای اصلاحات ساختاری لازم برای ایجاد رونق و شکوفایی در این لبنان تأکید کردند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، ماکرون و ولی‌عهد سعودی همچنین بر تمایل خود برای تداوم هماهنگی جهت حمایت از ملت لبنان تأکید کردند.

عربستان سعودی آوریل گذشته بازگشت سفیر خود به بیروت پس از گذشت پنج ماه را اعلام کرد. ریاض و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس پس از اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان و انتقاد وی از جنگ یمن، سفرای خود را از لبنان فراخوانده بودند.

ماکرون و بن سلمان همچنین به بررسی اوضاع اوکراین و تأثیرات آن بر بازار انرژی و اقدامات ممکن برای کنترل قیمت‌های جهانی انرژی، پرداختند.انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته گذشته (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند. آمار نهایی انتخابات لبنان روز سه‌شنبه اعلام شد و بر اساس آن نمایندگان فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» ۳۳۵.۴۶۶ رأی را از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول