اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تبیین شود

فرمانده سپاه ورامین گفت: نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به خوبی و درستی تبیین شود؛ زیرا در طول تاریخ روحانیت شیعه همواره با خون خودشان از مکتب شیعه و اسلام ناب محمدی پاسداری کرده است.

نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه امام حسین(ع) شهرستان ورامین در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمه این شهرستان اظهار کرد: در مقام شهید و شهادت همین بس که قرآن کریم آنها را زنده می پندارد و می گوید آنان زنده هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند.

وی گفت: در تاریخ داریم که یکی از علمای بزرگ یکسال را شب قدر گرفت و وقتی از او پرسیدند که از خدا در این یکسال چه خواسته ای داشتی گفت؛ من از خدا شهادت را طلب کردم  و این مقام شهید و شهادت است که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این فرمایشات امام راحل است.

فرمانده سپاه ورامین افزود: شهادت همیشه و در همه جا میسر نیست اما جهاد علمی و مرکب عالم در همه زمان ها از نظر زمان عصر و جغرافیا امکان دارد  و یک لحظه هم این مجاهدت قطع نخواهد شد.

تاجیک بیان کرد: امروز در آمریکا و اروپا آیا می توان مجاهدت کرد، کتب را چاپ کرد و به سم و نظر مردم آنجا رساند ولی آیا امکان جهاد نظامی در آنجا وجود دارد، به هیچ وجه چنین امکانی در آنجا وجود ندارد.

وی گفت: نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به خوبی و درستی تبیین شود؛ زیرا در طول تاریخ روحانیت شیعه همواره با خون خودشان از مکتب شیعه و اسلام ناب محمدی پاسداری کرده است.

فرمانده سپاه ورامین خاطرنشان کرد: وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم، می‌بینیم که نقش روحانیت محدود به انقلاب و دفاع مقدس نمی‌شود بلکه تاریخ پر از حضور روحانیت در مجامع مختلف همچنین علمی بوده است.

تاجیک با بیان اینکه روحانیت در صف اول دفاع از اسلام و ارزش ها و دفاع از حقوق مردم حضور داشتند و به شهادت رسیدند، گفت: این برگ زرین دیگری در تاریخ قشر روحانیت است که بیشتر از اقشار دیگر شهید در راه انقلاب اسلامی داده اند.

وی در خصوص جهاد تبیین و لزوم اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: تحول اقتصادی در هفت بند خلاصه شده است که شامل هدفنمدسازی یارانه ها، گمرک، مالیات، نظام توزیع کالا و خدمات، بانک، بهروری و ارزش گذاری پول که دولت به این هفت بند باید به‌طور جامع و کامل عمل کند تا منشا تحول مثبت شود‌.

فرمانده سپاه ورامین عنوان کرد: طرح هدفمند سازی یارانه کار بسیار خوبی است که مستقیم به مصرف کننده واریز می‌شود ولی به تنهایی کافی نیست، در دولت های قبل هم اجرا شده است اما به‌خاطر ناتوانی در کنترل تورم یارانه های پرداختی عملا ارزشی ندارد که ممکن است عدم اجرای هفت بند تحول اقتصادی این ماجرا دوباره اتفاق بیفتد.

تاجیک در خصوص عملکرد بانک ها گفت: در تحول اقتصادی عملکرد بانک ها که سود بالای وام ها، ورود به فعالیت های سفته بازی و بنگاه داری و همچنین سود کم به پول مردم فساد آور است که باید اصلاح شود.

وی افزود: در حوزه مالیات لازم است مالیات بر درآمد بسیاری از فعالان پر درآمد اقتصادی اخذ و از فرار مالیاتی جلوگیری شود وبا تنظیم نظام مالیاتی صحیح و اخذ مالیات بیش تر از سروتمندان گامی در راستای کاهش فاصله های طبقاتی برداشته شود.

فرمانده سپاه ورامین در خصوص واردات قاچاق اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از کالاهای قاچاق از گمرک‌ها و مبادی رسمی  وارد می‌شود که باید نظام گمرک اصلاح و با آنها برخورد جدی شود.

تاجیک گفت: در اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات فرمانداری و نهادهای نظارتی باید بر بازارهای شهرستان ورامین بازرسی جدی انجام شود تا محتکران و سودجویان و قاچاقچیان و دلالان اجازه سوء استفاده و فعالیت نداشته باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول