اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه بندرعباس: اقتدار کشور در گروی توجه به جمعیت است/ حماسه فتح خرمشهر معجزه الهی بود

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه، قوی شدن کشور ما در امروز و آینده در گروی توجه به جمعیت است، گفت: باید بدانیم که اکنون آمارهای جمعیتی کشور نگران کننده است و ضررهایی از این ناحیه متوجه کشور است که نباید از آنها غافل بود.

امام جمعه بندرعباس: اقتدار کشور در گروی توجه به جمعیت است/ حماسه فتح خرمشهر معجزه الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: برای صیانت از نسل جوان جامعه امروز و اصلاح روابط دختر و پسر در جامعه باید ازدواج آسان را ترویج و از برگزاری مراسمات تجملاتی و تعیین مهریه سنگین خودداری کرد.

وی آگاهی بخشی به جوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی را برای صیانت از آنان بسیار ضروری و لازم دانست و افزود: گرگ‌هایی در جامعه در کمین فرزندان ما هستند و بهترین راهکار برای حفظ جوانان و نوجوانان، تشریح وضعیت بیرون از خانواده و راهنمایی و ارشاد آنان است.

فتح خرمشهر معجزه الهی بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به 3 خرداد سالروز فتح خرمشهر، بیان داشت: فتح خرمشهر معادلات جنگ را تغییر داد و صدامی که مدعی بود که اگر خرمشهر را پس گرفتند، من کلید بصره را به ایرانی‌ها می‌دهم، چنان تو دهنی بزرگی در 3 خرداد خورد که آثار آن را در تمامی سال‌های پس از فتح خرمشهر نیز شاهد بودیم و بی شک فتح خرمشهر، معجزه الهی بود و امام، فتح خرمشهر را کار خدا دانست.

حجت الاسلام عبادی زاده، عملیات بیت المقدس را بررگ زرین دفاع مقدس دانست و گفت: علل، عوامل و آثار و برکات فتح خرمشهر می‌بایست بیشتر مورد بررسی و بیان قرار گیرد.

قضات حدالامکان از حکم زندان کمتر استفاده کنند

امام جمعه بندرعباس بر حمایت از خانواده‌های زندانیان و خانواده‌های معتادان تأکید و گفت: خانواده زندانی و معتاد بیشترین آسیب را از گناه و گرفتاری سرپرست خویش می‌بینند و چون کمتر مورد حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار دارند، لذا آسیب‌های فراوانی پیش روی آنان قرار دارد و از عزیزان قضایی خواهش داریم که حدالامکان کمتر از حکم زندان استفاده کنند تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن از جامعه و خانواده‌ها کمتر شود.

قوی شدن کشور در گروی جمعیت جوان است

وی همچنین بر موضوع جمعیت و تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های استکباری با زوم کردن بر کشور ما بدنبال جلوگیری از فرزندآوری خانوارهای ایرانی هستند و این مسأله آنقدر مهم است که رهبری فرمودند قوی شدن کشور هدف ما است و یکی از عواملی که ما توانستیم در دوران دفاع مقدس مقابل حمله دشمن ایستادگی کنیم، جامعه جوان ما بود و نقش جمعیت در پیشرفت کشور غیرقابل انکار است.

عبادی زاده تلاش غرب برای کوچک ساختن کشورهای اسلامی را با هدف کاستن از قدرت آنان دانست و گفت: باید بدانیم که اکنون آمارهای جمعیتی کشور نگران کننده است و ضررهایی از این ناحیه متوجه کشور است که نباید از آنها غافل بود.

روضه سیل را در تابستان می‌خوانم تا امروز به فکر زمستان باشید

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین از دولت و دستگاه قضایی خواست تا با توجه به این که عمدتا در میناب و رودان مسیر رودخانه‌ها در اثر رسوب خاک، درختان جنگلی را در وسط رودخانه رویانده است و این درختان باعث انحراف و مسدودی مسیر اصلی آب می‌شود، لذا در لایروبی رودخانه‌ها اقدام و همچنین پیشروی‌های انجام شده در بستر رودخانه‌ها مورد برخورد قرار گیرد تا دیگر شاهد خسارات کلان در زمان وقوع سیل نباشیم.

حجت الاسلام عبادی‌زاده همچنین خواستار تسریع در پرداخت خساراتی ناشی از سیل زمستان امسال به مردم مناطق شرقی و غربی استان شد.

انتهای پیام/ 3728/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول