اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ولایت فقیه بهترین پشتوانه برای نظام است

امام جمعه ساوه گفت: جمهوری اسلامی بهترین مدل برای اداره کشور و ولایت فقیه بهترین پشتوانه برای نظام است.

ولایت فقیه بهترین پشتوانه برای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) مردم محوری را شاخصه مهم انقلاب و امام دانست و گفت: مردم محوری یکی از مهمترین پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی بهترین مدل برای اداره کشور و ولایت فقیه بهترین پشتوانه برای نظام است.

وی با اشاره به اینکه امام معتقد بود قدرت بدون پشتوانه ملت یک قدرت پوسیده است عنوان کرد: این شخصیت برجسته قرن اخیر فعل توانستن را برای همه معنا کرد و ولایت فقیه  را از لابلای کتاب‌ها بیرون کشید و به جامعه عرضه کرد.

امام جمعه ساوه منشا حرکات امام را برگرفته از اسلام و قرآن دانست و افزود: یکی از مهمترین وظایف مسئولان نظام پاسداشت مقام والای امام راحل است و باید برنامه ریزی در روزهای 14 و 15 خرداد به نحوی صورت بگیرد که در شان آن امام همام باشد.

برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های ارتحال امام

مهدی الیاسی فرماندار ساوه نیز ظهر امروز با بیان اینکه مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام باید با تدابیر ویژه برنامه ریزی شود گفت: امسال به دلیل فروکش کردن بیماری کرونا مقرر گردیده که در روزهای 14 و 15 خرداد که از ایام مهم در انقلاب تلقی می‌شوند برنامه ریزی اجرای برنامه های متناسب انجام شود.

وی انقلاب اسلامی را از پدیده های مهم و بی بدیل جهان دانست و اظهار کرد: امام راحل (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی با پشتوانه و حمایت مردمی نشان داد اسلام زنده است و این دین مبین می‌تواند مبنای نظام اجتماعی در جوامع قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری ساوه با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد، افزود: امام راحل در آن ایام توانست ذهن ها و افکار خفته در دنیا را بیدار کند و اندیشه های ناب اسلامی را در قالب نظام اسلامی و حکومت دینی نمایان کند. 

الیاسی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت ها و فداکاری ها و تدابیر والای حضرت امام و ملت شریف ایران است که با ادامه فرهنگ عاشورایی و گفتمان مقاومت و ایثار به قله های افتخار رسیده است. 

اعزام دو هزار نفر به مرقد امام

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز از برنامه ریزی برای اعزام زائران به حرم امام راحل گفت و بیان کرد :  برنامه ریزی برای اعزام حدود دو 2 هزار نفر از مردم شهرستان ساوه به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم شرایط را برای اعزام فراهم کنیم.

مهدی گفت: شخصیت و شیوه رهبری امام خمینی(ره) با کرامات انسانی و رعایت آن، مطابقت و تعامل کامل وجود داشته و امام(ره) به عنوان مصداق انسان کامل، نه رهبری کاریزماتیک، به منتهای حد، مراعی این کرامت ها بوده اند و به همین دلیل، رهبری ایشان واجد بیشترین تأثیر عمومی گشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول