اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری همایش «حلقه‌های میانی، پیشران حُکمرانی مردمی» در قم و تهران / کتاب «حکمرانی نوین» رونمایی می‌شود

قائم مقام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) از برگزاری سومین همایش ملی جریان حلقه های میانی پیشران حکمرانی مردمی در قم و تهران و رونمایی از کتاب «حکمرانی نوین» خبر داد.

برگزاری همایش «حلقه‌های میانی، پیشران حُکمرانی مردمی» در قم و تهران / کتاب «حکمرانی نوین» رونمایی می‌شود

حجت الاسلام عباس حیدری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیشینه نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در حاکمیت اظهار کرد: ایده پایه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی حاکمیت بود، اما به نظر می‌رسد این ایده در گام نخست انقلاب اسلامی، آن طور که بایسته و شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و از این رو شایسته است تا در فضای گام دوم انقلاب اسلامی، تمرکز لازم بر این امر محقق شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر همین اساس و در صدور بیانیه گام دوم انقلاب به ضرورت ورود جوانان به عرصه‌های حُکمرانی توجه دادند و اینچنین بود که بار دیگر عنوان «جریان حلقه‌های میانی» به‌ویژه در بین نخبگان مورد بحث و دقت نظر قرار گرفت.

قائم مقام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی همچنین اضافه کرد: البته حضرت آقا پس از صدور بیانیه گام دوم و در برخی دیدارهای خود به‌ویژه با دانشجویان، از آنان خواستند تا با دغدغه‌مندی و کُنش‌گری لازم، ورود به مباحث تولید فکر و ایده‌پردازی را مدنظر داشته باشند و عملا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و سکان امور کشور را در عرصه‌های مختلف در دست گیرند.

وی سپس به برگزاری سومین همایش ملی جریان حلقه‌های میانی پیشران حُکمرانی مردمی توجه داد و گفت: تیم تحقیقاتی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) برای برگزاری این همایش، گفت‌وگو با دغدغه‌مندان و اندیشمندان جبهه انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داد که حاصل این همفکری‌ها و گفت‌وگوها در قالب مجموعه دوجلدی «حُکمرانی نوین، کنکاشی پیرامون هویت و کارکرد حلقه‌های میانی» در این همایش رونمایی خواهد شد.

حیدری پور با بیان این که این گفت‌وگوها و اندیشه ورزی‌ها به دنبال ارائه تصویری واقعی از جریان حلقه‌های میانی در حُکمرانی بوده است خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که این تبادل نظرها و گفت‌وگوها باید در فضای نخبگانی ادامه یابد تا عقلانیت مشترک جبهه انقلاب اسلامی به‌ویژه در عرصه نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در حاکمیت شکل بگیرد.

قائم مقام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) همچنین گفت: افرادی مانند حجت‌الاسلام فلاح، حجت‌الاسلام ملک‌زاده، مهدی جمشیدی، سیدصادق امامیان، علی مهدیان و هادی ایرانمنش از جمله افرادی هستند که دیدگاه‌های آنان در مجموعه دو جلدی «حُکمرانی نوین» بازخوانی شده است.

وی درباره برنامه‌های سومین همایش ملی جریان حلقه‌های میانی پیشران حکمرانی مردمی نیز بیان کرد: آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله (عج)، محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) از جمله سخنرانان این همایش خواهند بود، ضمن آن که حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش سخنرانی می‌کنند.

حیدری پور افزود: این همایش از ساعت ۹ تا ۱۲ روز یکشنبه اول خرداد ماه سال جاری در سالن کوثر نهاد ریاست جمهوری در تهران برپا می شود تا علاوه بر سخنرانی سخنرانان و گفت‌وگوی بین آنان و حاضران، شاهد رونمایی از مجموعه دوجلدی «حُکمرانی نوین» هم باشیم.

وی گفت: البته سومین همایش ملی جریان حلقه های میانی پیشران حکمرانی مردمی با سخنرانی برخی دیگر از شخصیت ها از جمله آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز یکشنبه هشتم خرداد ماه نیز در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم پیگیری می شود.

قائم مقام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) در پایان ابراز امیدواری کرد برنامه‌های این همایش و جمع‌بندی آن‌ها سبب طرح بیشتر و دقیق‌تر مباحث مربوط به نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی پیشران حُکمرانی مردمی شود و انباشت عقلانیت را در جبهه انقلاب اسلامی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول