اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توزیع هزار جعبه تخم نوغان رایگان بین مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هزار جعبه تخم نوغان رایگان بین مددجویان کمیته امداد استان توزیع شده است و تعداد زیادی از مددجویان در حال پرورش کرم ابریشم هستند.

توزیع هزار جعبه تخم نوغان رایگان بین مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در نشست با مدیرکل جهاد کشاورزی که با حضور مدیرعامل هلدینگ تجاری و اقتصادی کمیته امداد کشور برگزار شد به بیان راهبردهای این نهاد درزمینه توانمندسازی مددجویان این نهاد اشاره و اظهارکرد: هزار جعبه تخم نوغان رایگان بین مددجویان کمیته امداد استان توزیع شده است و تعداد زیادی از مددجویان در حال پرورش کرم ابریشم هستند.

وی گفت: یکی از اقدامات این نهاد در سال جاری تقویت صنعت نوغان در استان از جمله در منطقه راز و جرگلان  است و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح توتستان ۱۰ هکتاری هستیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: طی سال گذشته خرید تضمینی محصولات پیله‌ تر کرم ابریشم ۱۰ درصد بالاتر از ارزش واقعی بازار انجام شد که دستاورد مددجویان در این حوزه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مددجویان این نهاد موفق به تولید حدود ۱۴ تن پیله تر ابریشم شدند، اظهارداشت: هر کیلو پیله تر ابریشم به صورت تضمینی ۱۴۰ تومان خریداری شد و با این قیمت‌گذاری سایر واسطه‌ها هم مجبور به خرید قیمت واقعی شدند.

این مقام مسئول یاد آور شد: طی سال گذشته ۳۷۲ جعبه تخم نوغان بین خانواده‌های تحت حمایت ساکن در منطقه راز و جرگلان توزیع شد که از این محل حدود  تن ۱۴ پیله تر ابریشم برداشت شده‌است.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول