اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت احداث «شهرک گیاهان دارویی» در منطقه الموت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احداث شهرک گیاهان دارویی که می تواند زمینه طبیعت گردی را در منطقه الموت فراهم کند باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که بخش الموت از سابق جز قطب‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شد و اکنون با تحقق این مهم همگرایی کشاورزی گردشگری پدیدار می‌شود.

ضرورت احداث «شهرک گیاهان دارویی» در منطقه الموت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان قزوین در حوزه بخش کشاورزی اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور پربرکت بوده و با یک برنامه عملیاتی می‌توان به شکل واقعی حوزه کشاورزی استان را متحول ساخت.

وی افزود: اجرای این مصوبات بزرگترین خدمت به دشت قزوین است و می‌تواند میزان بهره‌وری و سود اقتصادی را در بخش کشاورزی افزایش دهد.

افلاطونی تصریح کرد: پیگیری احداث شهرک گیاهان دارویی که می تواند زمینه طبیعت گردی را در منطقه الموت فراهم کند باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که بخش الموت از سابق جز قطب‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شد و اکنون با تحقق این مهم همگرایی کشاورزی گردشگری پدیدار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: خدمات مکانیزه پایش اراضی کشاورزی در سال جاری کلید خورده و باید با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی مورد استفاده قرار گیرد تا رصد اراضی استان از حالت سنتی خارج شود. 

وی بیان کرد: پروژه‌های بسیار خوبی برای کشاورزی قزوین تدوین شده که باید با زمان بندی و نقشه دقیق عملیاتی طرح ریزی شوند. 

گفتنی است موضوعات بیابان زدایی، پیگیری کاداستر اراضی کشاورزی، رفع تداخل اراضی، استفاده از پهپادها برای سم پاشی آفات در مناطق طارم سفلی، کمک‌های فنی و اعتباری باغات، بازسازی و نوسازی قنوات، پیگیری برای برداشتن رفع موانع شهرک گلخانه‌ای نودهک در حوزه آب، برق و گاز و برنامه ریزی برای افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول