اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید اعتماد مردم به دستگاه‌ها را برگردانیم

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاه‌نمایی‌ها زیاد است و بخشی از آن ممکن است، واقعیت داشته باشد و ما باید تلاش مضاعف داشته باشیم اعتماد را به همه دستگاه‌ها برگردانیم زیرا از قوه مجریه در سال‌های گذشته آسیب زیادی در این زمینه دیده‌ایم.

باید اعتماد مردم به دستگاه‌ها را برگردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز آیین تکریم یدالله موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان در محل تالار برق با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مدیران کشوری و استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس برگزار و همچنین حجت‌الاسلام حمیدی به‌عنوان رئیس کل جدید معرفی شد.

در این آیین معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دین اسلام، مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است و این مهم در نظام قضایی در تجلی عدالت همه‌جانبه و احساس امنیت و عدالت نمود پیدا کرده است.

مهدی بخشی ابراز کرد: مدیریت دستگاه قضایی در استان کرمان طی سال‌های گذشته به‌دست حقوقدانی ولایتمدار، جانباز، برادر شهید و مردمی اداره شد و توسعه فضاهای اداری و قضایی، توسعه نیروی انسانی، جذب قضات بومی، حمایت از طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ازجمله اقدامات یدالله موحد است.

وی خطاب به موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان و با بیان اینکه شور شیرین خاطرات تلاش‌های شما همواره در دستگاه قضایی استان کرمان باقی خواهد ماند از حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل جدید به‌عنوان عالمی پرتلاش و انقلابی نام برد و بیان داشت: حمیدی عمر خود را در صرف خدمت به استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کرده است.

امام جمعه کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: چشم‌های بسیاری از مظلومان به دستگاه قضایی دوخته شده است و محورهایی مانند صداقت، دیانت، دانش، عدالت‌محوری، شناخت عمیق از استان کرمان، آشنایی با نگاه و حساسیت‌های مردم، از رموز موفقیت موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان است.

دادگستری کرمان موفق عمل کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی افزود: دادگستری استان کرمان در کارنامه خود موفقیت‌هایی دارد زیرا افرادی که مسؤولیت گرفته‌اند در سطح ملی نیز مسؤولیت‌های بالایی را به‌دست آورده‌اند.

وی همچنین از نگاه مومنانه، صادقانه و رعایت تقوا به‌عنوان ویژگی‌های حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان نام برد.

در همین حال محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، اقامت عدل را به‌عنوان یکی از ضروریات حکومت دانست و ابراز داشت: حکومت برای اقامه عدل است، اقامه عدل از مهمترین شان امام جامعه است که این امر به قضات و مسؤولان قضایی تفویظ می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف انقلاب بر اساس فرمایشات امام و رهبری بسترسازی برای ظهور است.

وی ادامه داد: اگر هدف را بدانیم، شب و روز برای مردم، نظام و جامعه با انگیزه خدمت خواهیم کرد و شهید سلیمانی نمونه بارزی ست که سر از پا نمی‌شناخت و شبانه‌روزی برای نظام و انقلاب کار می‌کرد.

غضنفرآبادی عنوان کرد: همه ما در استان کرمان باید در کنار هم باشیم و تلاش کنیم، مشکلات جامعه رفع شود و در این شرایط که توطئه و تخریب و اتهام زیاد است باید با برداری و دلسوزی کار شود و متوجه باشیم راه‌های نفوذی‌های دشمن را بشناسیم.

وی تصریح کرد: سیاه‌نمایی‌ها زیاد است و بخشی از آن ممکن است، واقعیت داشته باشد و ما باید تلاش مضاعف داشته باشیم اعتماد را به همه دستگاه‌ها برگردانیم زیرا از قوه مجریه در سال‌های گذشته آسیب زیادی در این زمینه دیده‌ایم.

 رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: از ۳۲ سال قبل و با دادیاری خدمتگزاری به مردم شریف و نجیب استان کرمان را آغاز کردم و فقط دو سال از خدمتم را در شهر مقدس قم بودم.

یدالله موحد ادامه داد: طی هشت سال گذشته که ریاست دادگستری استان کرمان را بر عهده داشتم میراث‌دار خدمات ارزشمند روسای دادگستری استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودم.

وی بیان داشت: بنای ما بر این بود که کار برنامه‌محور باشد و شناختی از مشکلات و چالش‌های دستگاه قضایی داشته باشیم و به لحاظ پهناوری استان کرمان بنا بر این شد در مناطق محروم استان قدم‌هایی را برداریم و در هشت شهرستان و بخش واحد قضایی برای دسترسی سریع به عدالت ایجاد شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ هزار مترمربع ساختمان قضایی را در استان کرمان پیگیری کردیم، ابراز داشت: در شهر کرمان نیز 5 مجتمع قضایی تاسیس شد و هشت واحد قضایی ما در استان نیز دارای ساختمان مناسب شدند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

موحد عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی با چالش مواجه بودیم و یک چهارم قضات غیربومی بودند و ماندگاری در استان نداشتند و راهی نداشتیم به غیر از اینکه قضات بومی را جذب کنیم بنابراین با برگزاری آزمون‌های اختصاص موفق به جذب قضات بومی شدیم و قضات ما به ۴۰۰ نفر رسیدند و امروز ۸۹ درصد قضات ما کرمانی هستند.

وی اضافه کرد: همکاران ما در زمینه تامین مسکن و حوزه سلامت از ما درخواست‌هایی داشتند و در این هشت سال گذشته زمینه خانه‌دار شدن ۸۰۰ نفر از همکاران در قالب تعاونی مسکن دادگستری فراهم شد و همچنین کلینیک سلامت دادگستری نیز ۵۰ هزار مورد خدمات پزشکی به کارکنان و خانواده آنها ارائه شد.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان از کاهش موجودی پرونده‌ها خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ باند شرارت در استان کرمان داشتیم که امروز دیگر خیری از آنها نیست و اراذل و اوباش سرجای خودشان نشستند.

موحد همچنین مبارزه با زمین‌خواری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان کرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه سال جاری 93 درصد اراضی دولت در استان کرمان تثبیت مالکیت می‌شود.

سند تحول و تعالی قوه قضاییه اولویت قوه قضاییه و دادگستری کرمان

رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان گفت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه اولویت قوه قضاییه و دادگستری استان کرمان است که در استان کرمان اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و زیرساخت‌ها فراهم است و همه ظرفیت را به کار می‌گیرم تا با تلاش جهادگونه قضات و همکاران و مدیران قضایی سند تحول را در استان به گونه ای به کار بگیریم و به نتیجه برسانیم تا الگوی موفقی برای سایر استان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: تکریم مردم، ارباب‌رجوع و همکاران به کرات مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده است و این مهم و حفظ حقوق عامه  و آزادی‌های مشروع باید مورد توجه جدی در استان کرمان قرار گیرد.

به گزارش فارس، یدالله موحد به عنوان مدیرکل امور استان‌ها و سازمان‌های تابعه در معاونت قوه قضاییه و عضو معاون دیوان عالی کشور انتخاب و معرفی شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول