اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کنترل روزانه کیفیت مواد غذایی از تولید تا عرضه/ کالاهای فاسد معدوم می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازرسی به صورت روزانه در مراحل کشتار، تولید و عرضه انجام می‌شود، گفت: در سلامت مواد غذایی با کسی تعارف نداریم و مردم در مورد کیفیت کالاهای کشاورزی نگرانی نداشته باشند.

کنترل روزانه کیفیت مواد غذایی از تولید تا عرضه/ کالاهای فاسد معدوم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی بر روی چند کالای اساسی سویا، ذرت، جو و کلزا که در تولیدات متنوع این بخش اثرگذار هستند اجرا شد، گفت: چند سال گذشته خودکفایی گندم مطرح و یک تصمیم مهم در راستای امنیت غذایی گرفته‌ شد تا میزان گندم مورد نیاز کشور در داخل تولید شود اما با مشکلاتی که داشت این تصمیم کم کم به حاشیه رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در گذشته گندم از کشاورزان به قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌شد و با قیمت دو هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مردم و نانوایی‌ها قرار می‌گرفت که به مرور زمان به دلیل کند بودن سرعت افزایش قیمت در گندم، فاصله قیمت گندم در مقایسه با سایر کالاهای کشاورزی زیاد شده و باعث افزایش وابستگی کشور به واردات گندم برای تامین مواد غذایی شد. 

قیمت کم گندم سبب افزایش قاچاق شده بود

وی ادامه داد: افزایش قیمت کود چالش دیگری در این راستا بود که سال گذشته با کاهش قیمت کود شیمیایی این نگرانی رفع و امیدی به بخش کشاورزی تزریق شد اما شکاف بین قیمت گندم دولتی و آرد تولیدی که حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان بود سبب شد تا گندم و تولیدات آردی به خاطر قیمت پایین به خارج منتقل شود.

امروز امنیت غذایی کمتر از امنیت ملی نیست

ابراهیمی با بیان اینکه امروز امنیت غذایی کمتر از امنیت ملی نیست، ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین این موضوع را به اثبات رساند و کم‌توجهی به امنیت غذایی را یادآوری کرد، پس می‌توان گفت این طرح یکی از تصمیمات شجاعانه‌ای بود که باعث افزایش ضریب ارزش امنیتی غذایی کشور شد و در تولیدات دامی اثرات مثبت و منفی خواهد داشت.

با افزایش تولید قیمت‌ها کنترل می‌شود

وی با بیان اینکه قیمت‌ها تابع تولید، عرضه و تقاضا است، گفت: تلاش داریم با حمایت از بخش تولید، تولیدات را به حداکثر برسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود.

معدوم‌سازی ۲۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد در روز گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به موارد منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کالاهای مرجوعی، ادامه داد: بازرسی سلامت روزانه در کشتارگاه، مراکز تولید و مراکز عرضه انجام می‌شود و روز گذشته ۲۷۰ الی ۲۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد معدوم شد، در سلامت مواد غذایی با کسی تعارف نداریم مردم نگرانی در مورد کیفیت کالاهای کشاورزی مانند مرغ و تخم‌مرغ نداشته باشند.

وی به قاچاق آرد اشاره کرد و بیان داشت: فاصله قیمت آرد دولتی و آزاد دلیل اصلی برای قاچاق آرد است اما به دنبال اصلاح این وضع هستیم که از مردم و رسانه‌ها انتظار داریم تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش دهند تا زودتر بررسی شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه در روستاها سامانه‌ای طراحی شده که مردم از طریق سامانه، آرد خود را دریافت می‌کنند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد، افزود: نظارت از مزرعه تا سفره مردم در ارتباط با کالاهای کشاورزی بر عهده جهاد است که به منظور کنترل بازار و جذب مشتری به بازار استان سعی بر کنترل قیمت‌ها داریم.

وی در پایان گفت: اگر قیمت‌ها در حوزه کشاورزی اصلاح نمی‌شد و یکسان‌سازی رخ نمی‌داد خطر و تهدید بزرگی برای تولیدات کشاورزی داشتیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول