اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجام یک هزار پیوند کلیه در کشور/ پیوند کلیه در کشور افزایش یافته است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: سال گذشته یک هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده است که نشان از افزایش پیوند در کشور دارد.

انجام یک هزار پیوند کلیه در کشور/ پیوند کلیه در کشور افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعظم پناهی در جلسه با اعضای شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، با بیان اینکه برخی مواقع بیماران با مراجعه به داروخانه داروی مد نظر خود را پیدا نمی کنند، اظهار کرد: امیدواریم موضوع پیگیری شود، تا دیگر بیماران دغدغه دارو نداشته باشد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بطور کلی وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها عموم مردم را با تنش مواجه کرده است، خاطر نشان کرد: این موضوع برای بیمارانی که باید داروی خود را گران‌تر تامین کنند، بیش از پیش است.

وی با اشاره به اینکه بیمار کلیوی حتی در صورت پیوند کلیه نیز مستلزم دریافت دارو و مصرف مرتب آنها است، ادامه داد: نگاه دولت و سازمان غذا و دارو به بیماران خاص باید ویژه و تخصصی باشد تا خللی در درمان آنها به وجود نیاید.

پناهی با بیان اینکه زندگی بیمار دیالیزی به مراتب سخت‌تر از پیوندی است، گفت: مشاهده‌ها نشان می‌دهد بیمارانی که تمایل به انجام عمل پیوند دارند، از این کار امتناع می‌کنند چون نمی‌خواهند مشکلات بعدی به ویژه گرانی دارو را تحمل کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن کلیوی رابط بین بیمار و دولت است، اضافه کرد: امیدواریم دولت با نگاه ویژه، بیماران هدف را حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌ هزار عمل پیوند کلیه در کشور انجام گرفته است، افزود: این میزان در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش داشته است.

پناهی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب و شرایط کرونایی و مشارکت خیرین این مهم محقق شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است، گفت: این انجمن در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این مجموعه شناساندن انجمن و مشکلات بیماران در سطح کشور به نهادهای دولتی است، اضافه کرد: در واقع هر نوع بودجه‌ای از طرف خیرین صرف هزینه‌های بیماران در ابعاد مختلف می‌شود. 

در ادامه عبدالحمید کشاورز رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه کلیوی با بیان اینکه استان زنجان در بحث آگاه سازی، پیشگیری، درمان و...در کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: این موضوع برای کشور و استان قابل افتخار است که در این راه پیشقدم هستند.

 کشاورز با بیان اینکه پیش از این مدیران در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی گلایه مند بودند، خاطرنشان کرد: امروزه در این استان هنر تعامل و استفاده از خیرین و همیاران قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی ما خیرین هستند، افزود: این خیرین در زمان کرونا بسیار خوب درخشیدند.

 محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: انجمن خیریه کلیوی زنجان با تشکیل کمیته تخصصی 12 گانه با برنامه‌ریزی هدفمند توانسته نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز شهرستان‌ها و دفاتر نمایندگی انجمن و اقدام کند.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۲۰ بیمار دیالیزی در استان زنجان تحت درمان دیالیز قرار دارند، افزود: از این تعداد ۵۰ درصد واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

طهماسبی گفت: انجمن کلیوی با جذب اعتماد خیرین زنجانی توانسته در کوتاه مدت نسبت به راه‌اندازی مرکز درمانی دیالیز، داروخانه، آزمایشگاه و دندانپزشکی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در ساختمان مرکزی انجمن کلیوی در شهرک آزادگان برای خدمات اقدام کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه انجمن کلیوی با برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی توانسته از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده بیماران کلیوی تعداد یک هزار ۶۵۰ نفر با مراقبت، آموزش و پیوند کلیه از چرخه خارج و به زندگی عادی بازگرداند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول