اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم وزارت ارشاد/ کردستان خاستگاه اصلی بخش بزرگی از فرهنگ و هنر ایران است

استاندار کردستان علاوه بر قول مساعد مبنی بر حمایت و تقویت برگزاری جشنواره تئاتر کردی سقز در سال‌های آینده، وعده داد که ثبت این جشنواره در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

لزوم ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم وزارت ارشاد/ کردستان خاستگاه اصلی بخش بزرگی از فرهنگ و هنر ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، کردستان را خاستگاه بخش بزرگی از فرهنگ، هنر و ادبیات ایران زمین و دیگر مناطق کُردنشین عنوان کرد و گفت: کردستان بیش از داشتن ظرفیت و مواهب طبیعی فراوان، بیشترین پتانسیل و توان در حوزه فرهنگ و هنر را در منطقه کُردی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کردستان از دیرباز و در طول تاریخ پر افتخار خود با داشتن هنرمندان، ماموستایان و فرهیختگان به خود بالیده و ما باید این مسیر را با شایستگی ادامه دهیم، افزود: اعتقاد دارم که شهرستان سقز در دوران جدید در یک نقطه عزیمت قرار گرفته و با نظر گرفتن توانمندی‌های آن باید گام‌های بلندی در مسیر رشد و تعالی این منطقه برداریم.

استاندار کردستان کفت: تلاش در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان سقز با محوریت مسائل فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال می شود و در این راستا خود اهالی هنر نیز باید مشارکت و همراهی فعالی داشته باشند.

زارعی‌کوشا وعده داد: در سالیان آینده تمامی هزینه‌های هرچه باشکوهتر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی و هنری را تامین خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم سالیانه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد:جشنواره تئاتر کردی سقز علاوه بر ایجاد فرصت برای بروز استعدادها، می‌تواند فرصتی برای تقویت همدلی و برادری بیشتر در منطقه کُردی و میان دیگر کُردها در کشورهای اطراف باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول