اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز عملیات ضد تروریستی در شرق تاجیکستان

وزارت کشور تاجیکستان از آغاز عملیات ضد تروریستی در منطقه «روشان» استان بدخشان این کشور خبر داد.

آغاز عملیات ضد تروریستی در شرق تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت کشور تاجیکستان در بیانیه‌ای از آغاز یک عملیات ضد تروریستی در شرق این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در 17 می سال 2022 اعضا یک گروه جنایتکار سازمان یافته به منظور بی ثبات کردن اوضاع سیاسی – اجتماعی، به طور غیرقانونی بزرگراه بین المللی «دوشنبه-کولمه» را در منطقه «روشان»، مستقیما در خط مرز دولتی، مسدود کردند.

جنایتکاران با حمایت سازمان‌های تروریستی بین المللی از خارج کشور به سلاح و مهمات دست یافتند و همچنین مزدوران خارجی را برای انجام اقدامات تروریستی و سایر انواع تحریکات جلب کردند.

وزارت کشور تاجیکستان این اقدام را علیه مبانی نظام ارزیابی کرده و نوشته است که گروه‌های جنایتکار سازمان یافته به خواسته‌های قانونی ماموران نیروی انتظامی مبنی بر تحویل سلاح و مهمات عمل نکردند و مقاومت مسلحانه کردند.

در فعالیت‌های گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته در منطقه روشان که توسط سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ایجاد و تامین مالی شده، نشانه‌هایی از جنایات با ماهیت تروریستی مشاهده می‌شود.

در همین راستا، به منظور تامین امنیت شهروندان، نظم عمومی و تردد بی‌ممانعت خودرو‌ها در مسیر بزرگراه بین‌المللی «دوشنبه –کولمه» در بخشی از جاده در منطقه «روشان» توسط نیروهای انتظامی کشور عملیات ضد تروریستی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول