اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیگیری یک سوژه| یک کارخانه بستنی در کردستان به زودی احیا می‌شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تلاش است تا گاوداری شیری یک هزار راسی و واحد تولید بستنی در بازه زمانی کوتاه احیا و راه‌اندازی شود.

پیگیری یک سوژه| یک کارخانه بستنی در کردستان به زودی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خبرگزاری فارس دی ماه سال گذشته به درخواست سرمایه‌گذار یک کارخانه بستنی به مشکلات این واحد تولیدی ورود کرد و در قالب گزارشی با عنوان «روایتی از چالش‌های کارآفرینی در کردستان/ماجرای مثنوی ۷۰ من تعطیلی یک کارخانه بزرگ در سنندج» صدای این تولیدکننده را با هدف به چرخش درآوردن دوباره چرخ‌های تولید این واحد تولیدی به گوش مسوولان رساند.

جلسات متعدد بعد از درج این گزارش با حضور استاندار کردستان و سایر متولیان برای بازکردن گره‌های کوری که سال‌هاست در مسیر این واحد تولیدی افتاده برگزار شد و طی این جلسات مسائل و چالش‌های فرا روی این واحد کالبدشکافی شد.

این کارخانه بستنی یکی از واحدهای تولیدی بزرگ و در عین حال با اشتغالزایی بالا بود که متاسفانه تنها بخاطر عدم پرداخت چند میلیارد تومان سرمایه در گردش تعطیل شده و حدود ۱۵۰ خانوار را به آمار بیکاران کردستان اضافه کرد.

سیدکمال حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در جلسه بررسی مسائل و پیگیری مشکلات طرح گاوداری شیری صنعتی یک شرکت در کردستان اظهار کرد: این طرح در قالب یک زنجیره ارزش شامل گاوداری شیری یک هزارراسی و واحد تولید بستنی احداث شد.

وی اظهار داشت: این طرح چند سال است به دلایل مختلف دچار رکود شده و این مساله باعث شد کارگروه رفع موانع تولید چندین جلسه را برای مرتفع‌سازی مشکلات طرح برگزار کند. 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه طرح با تسهیلات بانک‌های عامل راه‌اندازی شده و دارای تسهیلات معوق به بانک‌های مربوطه است گفت: باید ابتدا به ساکن معوقات تسهیلات تعیین‌تکلیف شود تا طرح بتواند بعد از مراحل فوق به ادامه فعالیت بپردازد.

وی تصریح کرد: دولت تمام همت و توان خود را برای حمایت از مولدین به کار گرفته که امید است با تلاش مسوولین استان، موانع و مشکلات کارخانه بستنی مذکور بزودی مرتفع شود و به چرخه تولید بازگردد.

حسینی از بانک‌های عامل خواست مازاد وثایق محل اجرای طرح آزاد شود تا تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در اختیار صاحب طرح قرار گیرد. 

وی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی هم بصورت جامع برای راه‌اندازی مجدد طرح تلاش می‌کند تا در بازه زمانی کوتاه در سالی که مقام معظم رهبری با نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده‌اند شاهد راه‌اندازی مجدد طرح باشیم.

حسینی افزود: احیای این کارخانه جدای از اشتغالزایی مناسب می‌تواند در راستای افزایش تولید در استان نقش‌آفرین باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان از سرمایه گذار طرح خواست با حداقل‌هایی که در قانون مشخص شده نسبت به به تعیین‌تکلیف تسهیلات اقدام نماید. 

تولید 11.2 میلیون لیتر شیر در کشور

عباس اکبری‌شریف رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی نیز که در راستای پیگیری مسائل طرح فوق به کردستان سفر کرده بود با بیان اینکه برخی از واحدهای دامداری در کشور راکد هستند اظهار کرد: مجموعه دولت توان وهمتش را صرفا بر افزایش تولید گذاشته و در راستای ارتقای تولید و خوداتکایی، تمامی استان‌های کشور را موظف به توسعه طرح‌های مرتبط با دام نموده است. 

 وی اظهار کرد: بر اساس طرح جهش تولید در واحدهای دامداری، پرورش یک ‌میلیون و500  هزار راس دام در دستور کار قرار گرفته که بالغ بر 75 هزار تن گوشت قرمز به تولید کشور اضافه می‌شود.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور افزود: در کشور بالغ بر 11 میلیون و 200 لیتر شیر تولید می‌شود که این مقدار نه تنها تولید کمی نیست بلکه گاها مازاد بر نیاز کشور است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول