اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

غبار رقیق در آسمان کرمانشاه/ 24 روز در هوای خاکی نفس کشیدیم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از غلظت گرد و غبار روز گذشته کاسته شده و هم‌اکنون غبار رقیقی سطح استان را فرا گرفته است.

غبار رقیق در آسمان کرمانشاه/ 24 روز در هوای خاکی نفس کشیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از روز دوشنبه هفته‌جاری ابتدا شهرستان مرزی استان را فرا گرفت، آرام آرام تمامی شهرستان‌های استان را درگیر و برای سومین روز متوالی کوه‌های بلند طاق‌بستان را در خود محو و نفس‌ها را تنگ کرده است.

براساس تحقیقات محیط زیست استان، گرد و غبار هیچ منشأیی در استان ندارد و همه آن مربوط به کشور همسایه عراق است.

شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت جوی استان به خبرنگار فارس، گفت: طبق تحلیلی که از نقشه‌های هواشناسی داشتیم هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری در بعضی از ساعات همراه با غبار رقیق خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه پدیده جوی قابل توجهی خاصی را برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم و در روز جمعه نیز در بعضی ساعات علاوه بر وزش باد و گردوخاک محلی شرایط برای نفوذ غبار نسبتاً رقیق به نواحی مرزی و غربی استان مهیا می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین متوسط دمای هوا از امروز تا یکشنبه هفته آینده به طور نسبی و با روندی آرام افزایش می‌یابد.

مردم کرمانشاه به ویژه نواحی مرزی از ابتدای سال، بیشتر از ۲۴ روز همین شرایط آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار را تجربه کرد‌ه‌اند. همین گرد و غبار سبب شده امروز هم برای دومین روز متوالی تمامی مدارس استان تعطیل شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول